Kilpailuviranomaiset hyväksyneet Ericssonin tuotekehitysliiketoimintojen siirron TietoEnatorille Ruotsin kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet Ericssonin Karlstadissa, Luulajassa, Uumajassa ja Skellefteåssa sijaitsevien tuotekehitysliiketoimintojen siirron TietoEnatorille. TietoEnatorille siirtyy 860 työntekijää, jotka työskentelevät Ericssonin asiakkaiden kiinteiden verkkojen ja matkapuhelinjärjestelmien tuotekehityksen parissa. Kumppanuussopimus julkistettiin 26.9.2002. Toimintojen siirron on suunniteltu tapahtuvan 1.11.2002. TietoEnator vahvistaa asemaansa sopimuksen myötä Pohjoismaiden johtavana tietoliikennealueen T&K-palvelujen tuottajana. Siirtyvä henkilöstö muodostaa uuden, Tietoliikenne & media -liiketoiminta-alueeseen kuuluvan yksikön Ruotsissa ja vahvan osaamiskeskuksen TietoEnatorin tietoliikennealueen jatkokehitykselle. Lisätietoja: Eric Österberg, viestintäjohtaja, TietoEnator, +46 705-90 05 99 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/25/20021025BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/25/20021025BIT00040/wkr0002.pdf