Kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet Aerotech Telubin myynnin Saabille

Kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet Aerotech Telubin myynnin Saabille Ruotsin kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet Aerotech Telubin myynnin Saabille. Sopimus julkistettiin 7.9.2001 ja sen mukaan Saab, Aerotech Telubin pääomistaja, ostaa TietoEnatorin 43 %:n omistusosuuden. Saabista tulee siten yhtiön ainoa omistaja. Aerotech Telubin henkilömäärä on 2.600. Yhtiö tarjoaa teknisiä palveluita, ylläpitoa ja asiakaslähtöisiä järjestelmäratkaisuja tietotekniikan, elektroniikan ja alustekniikan alueilla. Asiakkaisiin kuuluvat puolustusvoimat, valtion laitokset ja viranomaiset sekä eräitä liike-elämän alueita. Yhtiö muodostettiin 1999 yhdistämällä Celsius Aerotech (nyt Saab) ja TietoEnatorin tytäryhtiö Telub. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00710/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/19/20011019BIT00710/bit0002.pdf