Lindströmin palkanlaskenta siirtyy TietoEnatorille

Lindströmin palkanlaskenta siirtyy TietoEnatorille Lindström Oy ja sen tytäryhtiö Comforta Oy ulkoistavat palkanlaskentansa TietoEnatorille vuoden 2002 alusta. Sopimuksen myötä kolme Lindströmin työntekijää siirtyy TietoEnatorin palvelukseen. Lindströmin liiketoimintastrategian yksi kulmakivi on IT-kyvykkyys. Sen lisäksi että Lindströmissä siirrytään entistä enemmän asioiden hoitoon sähköisesti, yritys pyrkii hankkimaan osaavia IT-yhteistyökumppaneita. - Siirtyminen euromääräiseen palkkojen maksuun vuoden 2002 alusta vaatii laskennaltamme lisäpanostuksia. Palkanlaskennan ulkoistamisen avulla pyritään takaamaan laskennan toimivuus ja riittävät resurssit tehtävän hoitamiseen. TietoEnatorin vahva ammatillinen ja tekninen osaaminen tukevat toimintaamme tällä osa-alueella, Lindströmin toimitusjohtaja Jukka Roiha toteaa. Lindströmistä tulee merkittävä kumppani TietoEnatorille kehitettäessä henkilöstö- ja palkkahallinnon prosesseja. - TietoEnatorin henkilöstöohjauksen palvelujen kulmakiviä ovat tehokkaat prosessit, parhaat käytännöt ja soveltuvat tietojärjestelmät. Niiden pohjalta sovimme asiakkaiden kanssa optimaalisesta työnjaosta. Yhä useammat organisaatiot haluavat siirtää osan palkanlaskennan ja henkilöstöhallinnon toiminnoistaan hoitoomme ja keskittyä oman ydinosaamisensa kehittämiseen, toteaa johtaja Pertti Kettunen TietoEnatorista. Lisätietoja: Talousjohtaja Leena Lampén, Lindström Oy puhelin 010 554 0212 leena.lampen@lindstrom.fi Johtaja Liisa Kaisanlahti, TietoEnator Oyj Applications puhelin 09-3290 7373 liisa.kaisanlahti@tietoenator.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com Lindström on yritysten globaali kumppani, joka vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa tekstiilien ja puhtauden keinoin. Lindström on Suomessa tekstiilivuokrauksen markkinajohtaja ja muualla Euroopassa yksi johtavista alan yrityksistä. Lindström-konserniin kuuluvat Lindström Oy emoyhtiönä sekä sen omistama tytäryhtiö Comforta Oy Suomessa ja tytäryhtiöt Isossa-Britanniassa, Latviassa, Liettuassa, Slovakiassa, Sloveniassa, Tsekissä, Unkarissa, Venäjällä ja Virossa. www.lindstrom.fi TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00020/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/16/20011016BIT00020/bit0001.pdf