Modultekin Manufacturing-alueen SI-liiketoiminta TietoEnatorille

Modultekin Manufacturing-alueen SI-liiketoiminta TietoEnatorille Modultek Oy:n Manufacturing-alueen järjestelmäintegrointi- ja ylläpito- liiketoiminta siirtyy TietoEnatorille 1.10.2001 alkaen. Kyseiseen liiketoimintaan liittyvät asiakassuhteet ja henkilöt, yhteensä 21, siirtyvät TietoEnatorille. Modultekin palvelut perustuvat yhtiön MST 9000- ja ATON-tuotteisiin, joilla ohjataan asiakkaiden tuotetiedonhallintaa (PDM). - Modultek voi ydinliiketoimintansa ulkopuolisesta järjestelmäintegroinnista luovuttuaan keskittyä ohjelmistomyynnin ja - kehityksen vauhdittamiseen. Yhtiö haluaa lisäksi varmistaa voimavarat globaaleissa ATON-ohjelmiston käyttöönottoprojekteissa. Modultek jatkaa siten ATON-PDM-tuotteen kehittämista ja tarjoamista ja levittäytyy myös muille teollisuuden toimialoille yksin tai kumppaneidensa kanssa, sanoo Modultekin toimitusjohtaja Jukka Salovaara. - TietoEnator vahvistaa kumppanuusstrategiansa mukaisesti Manufacturing- liiketoimintaansa Suomessa ja muissa Pohjoismaissa tavoitteena saavuttaa johtava asema toiminnanohjausmarkkinoilla. Modultekin liiketoiminta tuo mukanaan mittavassa määrin uudenlaista osaamista, uusia asiakkaita ja uusia palvelumahdollisuuksia myös TietoEnatorin olemassa olevalle asiakaskunnalle, sanoo johtaja Harri Ovaska TietoEnatorista. TietoEnator keskittyy teollisuuden toimialaosaajana usean eri toiminnanohjaustuotteen sekä niitä täydentävien tuotteiden integrointiin ja soveltamiseen sekä kumppanuuksien rakentamiseen asiakaskunnassaan. Tuotetiedonhallinta on yksi keskeisistä uusista palvelualueista, joilla asiakkaiden toiminnanohjausjärjestelmiä laajennetaan TietoEnatorin uuden Delivery Management-palvelukonseptin mukaisesti. Lisätiedot: Johtaja Harri Ovaska, TietoEnator, Tuotanto ja logistiikka puh. 09- 34864129 Toimitusjohtaja Jukka Salovaara, Modultek Oy puh. 02-01610210 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10 000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. www.tietoenator.com Modultek on vuonna 1989 perustettu tuotetiedonhallintaratkaisujen kehittämiseen keskittynyt yhtiö. Yhtiö tarjoaa ratkaisuja yrityksille, jotka haluavat parantaa asiakaspalveluaan ja joiden palvelu perustuu tietoon siitä, mitä tuotteita ja palveluita asiakkaalle on toimitettu. Modultekin ratkaisujen avulla käyttäjät voivat jakaa asiakaskohtaisiin toimituksiin liittyvää tuotetietoa koko organisaation läpi aina tuotehallinnasta toimituksiin ja asiakasrajapintaan. Modultekin pääkonttori ja tuotekehityskeskus sijaitsee Porissa ja yrityksellä on toimipaikat myös Espoossa ja Bostonissa, USA:ssa. www.modultek.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/28/20010928BIT00240/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/28/20010928BIT00240/bit0001.pdf