Netdesign yhtiön johdolle

Netdesign yhtiön johdolle TietoEnator myy tanskalaisen NetDesign Oy:n sen johdolle. TietoEnator on aikaisemmin ilmoittanut vähentävänsä omistuksensa alle 50 %:iin verkkoinfrastruktuurin laiteliiketoimintaan keskittyneistä ruotsalaisesta Dotcom AB:sta ja tanskalaisesta NetDesign A/S.stä. NetDesign siirtyy yhtiön johdolle maaliskuun 2000 alusta lähtien. Yhtiön henkilömäärä on noin 60 ja se toimittaa mm. Cisco Systemsin tuotteisiin perustuvia sisäisiä ja ulkoisia verkkoja Tanskan markkinoille. Netdesign tarjoaa myös verkkoinfrastruktuuriin liittyviä konsultointi-, suunnittelu- , koulutus- ja ylläpitopalveluja. Yhtiön liikevaihto vuonna 1999 oli 183 milj. Tanskan kruunua. Järjestelyllä on vain vähäinen merkitys TietoEnatorin tulokseen vuonna 2000. Lisätiedot: Åke Plyhm, toimitusjohtajan varamies, TietoEnator Oyj puh. + 46 8 632 14 10 Bent Balsby Managing Director, NetDesign PUH +45 44 39 00 00 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 11.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat johdon konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta ja valmisohjelmistot. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat esimerkiksi tietoliikenne, finanssi, julkinen hallinto ja metsäteollisuus. TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00600/bit0002.pdf