Norjalainen Union Bank of Norway on valinnut TietoEnatorin

Norjalainen Union Bank of Norway on valinnut TietoEnatorin markkinatieto- ja hinnoittelutyökalun Oslolainen Union Bank of Norway ja TietoEnatorin tytäryhtiö Entra ovat allekirjoittaneet Entran Xdream-moduulin käyttöönottoa koskevan sopimuksen. Union Bank of Norway käyttää Xdream-moduulia valuuttakurssien ja valuuttakorkojen tarkasteluun. Sopimus merkitsee sitä, että TietoEnator vahvistaa edelleen asemaansa Norjan pankki- ja rahoitusmarkkinoilla. - Xdream-moduulin asennus antaa meille käyttöön nopean ja luotettavan markkinatieto- ja hinnoittelutyökalun termiinikauppaan sekä tärkeän lisätyökalun, jotta voimme tehdä oikeita päätöksiä kaupankäynnissä, sanoo Olav Gunnes, Union Bank of Norwayn varatoimitusjohtaja ja Interest Rates, Trading, and Sales -yksikön johtaja. - Koska Norja pysyy EMU:n ulkopuolella pitkälle tulevaisuuteen, ajanmukaiset hinnoittelutyökalut markkinoilla ovat paljon tärkeämpiä kuin monissa muissa Euroopan maissa. Tästä syystä on erityisen merkittävää, että johtava norjalainen pankki valitsee Xdreamin tehostamaan kaupankäyntiään, sanoo Mats Kornö Entra System 10:n liiketoimintayksikön johtaja. Union Bank of Norwayn liikevaihto on noin 200 miljoonaa Norjan kruunua, sillä on 3800 työntekijää ja se on Oslon pörssin 15 suurimman yrityksen joukossa. Arvopaperivälittäjät käyttävät Xdream-työkalua analyyseihin ja hinnoitteluun pankissa ja talousosastoilla. Tuote pystyy monimutkaisiin laskutoimituksiin, joihin sisältyy valuuttakursseja ja korkoja. Järjestelmään voi tuoda tietoa eri lähteistä, kuten Reutersilta, Teleratelta ja Bloombergiltä. Xdream hoitaa arbitraasilaskutoimitukset, vaihtoehtoiset laskelmat, kannattavuusanalyysit ja ulkomaan valuuttoihin perustuvat korkovertailut. Lisätietoja: Mats Kornö, liiketoimintayksikön johtaja, Entra System10, Entra AB +46 40 664 40 85, mats.korno@tietoenator.com Anders Friberg, markkinointijohtaja, Entra AB, +46 8 59790 399, anders.friberg@tietoenator.com Entra on osa TietoEnatorin Finanssiryhmää. Lisätietoja www.entragroup.com. TietoEnator finanssitoimialan palvelut perustuvat Pohjoismaissa strategiseen kumppanuuteen asiakasyritysten kanssa. Tuoteliiketoiminta keskittyy avainteknologioihin ja tähtää Euroopan kautta globaaliksi e-finance -ratkaisujen toimittajaksi. Verkkopankkijärjestelmien lisäksi vahvoja tuotekokonaisuuksia ovat maksujärjestelmät sekä valitut pääomamarkkinatuotteet. TietoEnatorissa on yli 1700 finanssitoimialan tietotekniikka-asiantuntijaa, joilla on yli 300 asiakasta maailmanlaajuisesti ja toimipisteet 11 eri maassa. TietoEnator on pankki-, vakuutus- ja rahoitusalan johtava yhteistyökumppani Pohjoismaissa. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00690/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00690/bit0001.pdf