Sampo tehostaa verkkopankkitoimintaansa TietoEnatorin palveluilla

Sampo tehostaa verkkopankkitoimintaansa TietoEnatorin palveluilla TietoEnator on sopinut verkon valvontapalvelujen toimittamisesta Sampo- konsernille. TietoEnator ja Primasoft yhdessä valvovat Sammon verkkopalvelujen käytettävyyttä sekä eri teleoperaattorien verkoissa että Sammon tuotantoverkossa. Sopimus on kestoltaan kolmivuotinen. Internet-pankki on aina auki asiakkaille, mikä vaatii paljon verkkopalvelulta. TietoEnatorin WebWatch-palvelun avulla Sampo mittaa, optimoi ja valvoo verkkopankkiasiakkaidensa kokemaa käytettävyyttä. Sammolle verkon optimoinnin hankkiminen palveluna merkitsee muun muassa sitä, että sen ei tarvitse tehdä omia lisenssi-, laite- ja asiantuntijainvestointeja. "Palvelun hankinta kuvastaa korkealaatuisten verkkopalvelujen merkitystä Sammolle. Asiakkaille halutaan tarjota verkkopalveluiden hyvä asiakaskäytettävyys ja siksi on panostettu myös palvelutason mittaamiseen ja kehittämiseen", kertoo Sampo Pankin verkkopankista vastaava johtaja Ari Häll. "WebWatch-palvelu on tulosta TietoEnatorin johdonmukaisesta palveluiden kehittämisestä. Sammon verkkopankki on erinomainen esimerkki liiketoiminnasta Internetissä", sanoo TietoEnatorin johtaja Tapani Turunen. WebWatch-palvelu perustuu Mercury Interactiven Inc:n tuotteisiin. Lisätiedot: Petri Kahri, tuotantopäällikkö, Sampo Pankki Oyj, puh. 010 514 4071, petri.kahri@sampo.fi Tapani Turunen, johtaja, TietoEnator Oyj, Käsittely- ja verkkopalvelut, puh. (09) 8626 1569, tapani.turunen@tietoenator.com, www.tietoenator.fi/weboptimize TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Sampo on Suomen ensimmäinen täyden palvelun finanssikonserni. Keskeisimmässä asemassa ovat sijoittajan ja säästäjän palvelut. Sampo tarjoaa yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille myös perinteisiä pankki-, vakuutus- sekä investointipankkitoiminnan alaan liittyviä palveluja. www.sampo.fi JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00090/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00090/wkr0002.pdf