Sodexho valitsi TietoEnatorin IT-kumppaniksi

Sodexho valitsi TietoEnatorin IT-kumppaniksi Sodexhon IT-toiminnot Ruotsissa ja Norjassa siirtyvät TietoEnatorin Käsittely- ja verkkopalvelujen hoidettavaksi. Sopimus on voimassa viisi vuotta, ja sen mukaisesti kymmenen Sodexhon työntekijää siirtyy TietoEnatorin palvelukseen. Sodexho on päättänyt tehostaa ja järkeistää kaikkia IT-toimintojaan Ruotsissa ja Norjassa ryhtymällä IT-alan johtavan toimittajan kumppaniksi. TietoEnator vastaa sovellusten toiminnasta, työpöytäympäristön, palvelinympäristön ja verkko- ja asiakastuen toiminnasta ja ylläpidosta sekä käyttäjien hallinnasta. - Valitsimme TietoEnatorin, koska se vastasi parhaiten Sodexhon IT- toimintojen kehittämistä koskevia odotuksiamme ja koska se huolehti parhaiten työntekijöistämme. Toinen tärkeä syy toimintojen ulkoistamispäätöksellemme on se, että haluamme keskittyä monipalveluksi kutsumiimme ydintoimintoihimme, eli tarjoamme asiakkaillemme ateria- ja siivouspalveluja, puhelinvaihde- ja vastaanottopalveluja, vahtimestaripalveluja, kiinteistöpalveluja sekä hotelli- ja kokouspalveluja, sanoo Sodexhon toimitusjohtaja Lars Sjölander. -On erittäin ilahduttavaa, että Sodexho valitsi kumppanikseen TietoEnatorin. Sodexho on kiinnostava nopeasti kehittyvä yritys, ja odotamme luottavaisina, että pääsemme kehittämään Sodexhon IT-ympäristöä heidän kanssaan. Tämä sopimus vahvistaa ja korostaa TietoEnatorin nykyistä voimakasta asemaa, sanoo Marika Skärvik, Services- liiketoimintayksikön johtaja TietoEnatorin Käsittely- ja verkkopalvelut- yksiköstä. Lisätietoja: Jan-Erik Tidblom, TietoEnator, Käsittely- ja verkkopalvelut +46 8 749 83 24 jan-erik.tidblom@tietoenator.com Göran Ekdahl, viestintäjohtaja, Sodexho AB, +46 8 775 58 06, +46 709 10 41 19 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com Sodexho AB:lla on Ruotsissa 8 200 työntekijää, ja se on osa Sodexho Alliancea, ateriapalveluiden ja niitä tukevien palveluiden johtavaa tarjoajaa maailmassa. Konserni toimii noin 70 maassa, ja sillä on hiukan yli 286 000 työntekijää. Tilivuonna 1999/2000 Sodexho Alliancen liikevaihto oli 94 miljardia Ruotsin kruunua. Konserni on perustettu ja sen pääkonttori on Ranskassa, ja se on noteerattu Pariisin ja New Yorkin pörsseissä. www.sodexho-se.com. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/20/20010920BIT00670/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/20/20010920BIT00670/bit0001.pdf