Suomen Asiakastieto ja TietoEnator palvelujen jakeluyhteistyöhön

Suomen Asiakastieto ja TietoEnator palvelujen jakeluyhteistyöhön Suomen Asiakastieto ja TietoEnator ovat tehneet yhteistyösopimuksen Asiakastiedon sähköisten palvelujen jakelusta TietoEnatorin ePortti- palveluliittymän kautta. Ensi vaiheessa ePorttiin tulee Asiakastiedon yksityishenkilöiden maksuhäiriötiedot ja yritysten taloudellista tilaa kuvaava palvelupaketti. Jakelu ePortin kautta on käynnistynyt lokakuussa 2002. ePortti on TietoEnatorin Tietopalvelut -yksikön portaali, jonne sisällön- ja palveluntuottajat voivat tuoda omat palvelunsa käyttäjille jaettavaksi. Asiakas saa kaikki ePortissa olevat palvelut käyttöönsä yhdellä tunnistuksella ja sopimuksella palveluntuottajasta riippumatta. Suomen Asiakastiedon tarjoamilla palveluilla yritys voi varmistua asiakkaan tai liikekumppanin maksu- ja toimintakyvystä sekä taloudellisesta asemasta. Yrityksiä koskevat Riskianalyysit ja maksuhäiriöt -palvelu sisältää yrityksen perustiedot, maksuhäiriöt, liiketaloudelliset tunnusluvut ja Riskimittarin. Riskimittari on reaaliaikainen luokitus, joka arvioi yrityksen todennäköisyyttä joutua maksuvaikeuksiin tai konkurssiin vuoden kuluessa. Riskiluokitukseen vaikuttavat kymmenet eri tekijät. Yksityishenkilöiden Maksuhäiriöt sisältää henkilöiden rekisteröidyt maksuhäiriömerkinnät Asiakastiedon tietokannassa. Henkilöluottotietoja luovutetaan vain henkilötietolain sallimiin tarkoituksiin, joten palvelun käyttöönotto edellyttää käyttöluvan hakemista. www.eportti.com Lisätietoja yhteistyöstä TietoEnator Oyj Tietopalvelut, Eino Styrman, p. (09) 8625 2237, eino.styrman@tietoenator.com Suomen Asiakastieto Oy, Mikko Parjanne, p. (09) 1488 6400, mikko.parjanne@asiakastieto.fi TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Suomen Asiakastieto on Suomen johtava yritys- ja luottotiedon tuottaja ja jalostaja. Yhtiön liikevaihto on 15 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 140 henkeä. Asiakastieto tarjoaa asiakkailleen luotettavaa yritys- ja luottoinformaatiota, asiantuntijapalveluja sekä asiakaskohtaisia ratkaisuja luotonannon ja muun taloudellisen päätöksenteon tueksi. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/18/20021018BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/18/20021018BIT00310/wkr0002.pdf