Suomen suurin julkishallinnon tietotekniikkatapahtuma Tampereella

Suomen suurin julkishallinnon tietotekniikkatapahtuma Tampereella Noin 1000 julkisen hallinnon toiminnan ja tietojenkäsittelyn asiantuntijaa eri puolilta Suomea kokoontuu Tampere-talolle elokuun 30. - 31. päivä TietoEnatorin järjestämään kahdeksanteen Kumppanuusforum 2001 -tapahtumaan. Pääosa osallistujista edustaa kuntien talous- ja henkilöstöhallintoa, sosiaali-, terveys- ja sivistystoimen organisaatioita ja seurakuntia. Kyseessä on Suomen suurin pelkästään julkisen sektorin tietotekniikkaratkaisuihin erikoistunut tapahtuma. Kumppanuusforum käsittää useita rinnakkaisia seminaareja, sessioita, eri sektoreiden käyttäjäpäiviä ja monipuolisen näyttelyn. Pääteemana on Arvot mukaan muutokseen. Uudet tavat toimia ja palvella. Avauspuheenvuoron pitää TietoEnatorin toimitusjohtaja Matti Lehti, jonka jälkeen FT Esa Saarinen puhuu uusien ideoiden vapauttamisesta ja voimavarojen saamisesta. Torstaina päivien teemaa käsitellään eri näkökulmista kolmessa rinnakkaisseminaarissa: dHallinto, dPalvelut ja dPortaalit. Professori Jarmo Viteli puhuu aiheesta Kunnat ja eEurooppa, projektipäällikkö Jukka Liedes Oulusta palvelujärjestelmän haasteista ja visioista, hallintokeskuksen johtaja Helena Elkala Espoon kaupungin tavoitteista ja Lapin maakuntakirjaston kirjastotoimenjohtaja Heli Saarinen Lapponica- hankkeesta kulttuurin arvoketjun porttina. Lisäksi kuulemme esimerkkejä Ruotsin sosiaali- ja koulutoimen sähköisestä asioinnista. Sähköisen asioinnin käytettävyyttä ja loppukäyttäjänäkökulmaa tarkastelee Visual Systemsin toimitusjohtaja Pekka Viljakainen ja langatonta tulevaisuutta Jyrki Poteri TietoEnatorista. Digitaalisen median vaikutuksia oppimiskulttuuriin puolestaan käsittelee johdon konsultti Jussi Luukkonen eLearning-esityksessään. Lisätiedot: Asta Frondelius, puh. (014) 415 7775 tai 040 505 7974 asta.frondelius@tietoenator.com, http://www.tietoenator.com/tuotepalvelut/forum TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/21/20010821BIT00740/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/21/20010821BIT00740/bit0002.pdf