TietoEnator asentaa Fortumin työasemajärjestelmän maailmanlaajuisesti

TietoEnator asentaa Fortumin työasemajärjestelmän maailmanlaajuisesti Fortum standardisoi koko työasemajärjestelmänsä. TietoEnator asentaa kaikki Fortumin 10.000 työasemaa ja yli 250 toimistopalvelinta maailmanlaajuisesti Fortumin uuden työasemastandardin mukaisesti. Fortum ja TietoEnator ovat tehneet yhteistyötä useita vuosia. Tietojärjestelmätoimitusten lisäksi Fortum on antanut TietoEnatorin tehtäväksi useiden tietotekniikkainfrastruktuuriin kuuluvien järjestelmien käytön ja hallinnoinnin. "Fortum luo tässä yhtenäisen työasemajärjestelmän koko konsernille. Uuteen tekniikkaan perustuva järjestelmä tehostaa toimintaamme ja luo edellytykset merkittäville säästöille työasemaympäristömme elinkaarikustannuksissa. Annoimme tämän vaativan käyttöönottoprojektin TietoEnatorille perusteellisen valintaprosessin tuloksena", toteaa CIO Jouni Keronen Fortumista. "Tämä sopimus antaa TietoEnatorille mahdollisuuden yhdistää tekniikka- ja projektiosaaminen asiakaslähtöiseen toimintatapaan. Toimipaikkamme useissa maissa mahdollistavat globaalin projektin toteuttamisen yhtenäisellä mallilla, mutta paikallisin voimin", sanoo johtaja Markku Isotupa TietoEnatorilta. Lisätietoja: CIO Jouni Keronen, Fortum Oyj, puh. 010 453 4881 Johtaja Markku Isotupa, TietoEnator Oyj, puh. 09 8626 1545 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Fortum on Pohjoismaiden johtavia energiayrityksiä. Se kuuluu kahden suurimman joukkoon sähkönsiirrossa ja sähkönmyynnissä sekä sähkön ja lämmön tuotannossa Pohjoismaissa. Fortum on markkinajohtaja korkealaatuisten ympäristömyötäisten öljytuotteiden valmistajana ja markkinoijana Itämeren alueella. Vuonna 2001 Fortumin liikevaihto oli EUR 10,410 miljoonaa. Henkilökuntaa oli keskimäärin 14 800. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/17/20021217BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/17/20021217BIT00040/wkr0002.pdf