TietoEnator auttaa Sydkraftia toteuttamaan paperittoman toimiston

TietoEnator auttaa Sydkraftia toteuttamaan paperittoman toimiston Sydkraft on Ruotsin ensimmäisiä yrityksiä, jotka siirtyvät täysin elektroniseen ostolaskujen käsittelyyn. Uuden Instant Invoice -ratkaisun ansiosta Sydkraft ottaa todella merkittävän askeleen kohti paperittoman toimiston vision toteutumista. Laskujen käsittely ulkoistetaan kokonaan TietoEnatorille, joka käsittelee ja skannaa laskut elektroniseen muotoon ja toimittaa ne sitten tilaajalle web-käyttöliittymän avulla. - Käyttäjät hyväksyvät ja allekirjoittavat laskut elektronisesti ilman, että heidän tarvitsee koskaan nähdä varsinaista fyysistä laskua, TietoEnator Energian johtaja Ari Vanhanen kertoo. Kolmekymmentä yritystä Instant Invoice otetaan käyttöön lähes koko Sydkraft-konsernissa. Sydkraft arvioi hallinnon tehokkuuden ja laadun parantuvan merkittävästi uuden järjestelmän myötä TietoEnatorin kanssa tehty sopimus kattaa Sydkraftin toimittajalaskutuksen käsittelyketjun kokonaisuudessaan. Tavoitteena on neljän vuoden aikana käsitellä vähintään puolitoista miljoonaa laskua elektronisesti. Järjestelmä otetaan käyttöön vaiheittain 12 kuukauden aikana. Jatkossa Sydkraft näkee ratkaisun tarjoavan merkittäviä laajennusmahdollisuuksia, sillä se voidaan ulottaa kattamaan koko ostoprosessi, jolloin sitä voidaan kutsua sähköisen kaupankäynnin ratkaisuksi. Käsittely täyttää kaikki vaatimukset, jotka hyvä kirjanpitotapa toimittajien laskujen käsittelylle asettaa. Asiakaskohtainen ratkaisu Instant Invoice perustuu e.Fact-järjestelmään, joka on TietoEnatorin kehittämä markkinoiden johtava toimittajien laskujen käsittelyyn suunniteltu tuote. TietoEnatorilla on tältä alueelta laaja kokemus. - Olemme räätälöineet e.Factin Sydkraftille ja samalla luoneet konseptin, johon sisältyvät myös toimittajien laskujen skannaus ja tulkinta, TietoEnatorin Ari Vanhanen kertoo. TietoEnator on markkinoiden ensimmäisiä yrityksiä, joka toteuttaa tällaisen integroidun ratkaisun. Lisätietoja: Ari Vanhanen, TietoEnator Energia, (09) 862 60202, 0500-432 830 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 11.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat telekommunikaatio, finanssi, julkiset palvelut ja metsäteollisuus. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000510BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000510BIT00170/bit0002.pdf