TietoEnator hankkii osia Arrowheadin konsultointiliiketoiminnasta

TietoEnator hankkii osia Arrowheadin konsultointiliiketoiminnasta TietoEnator hankkii osia Arrowheadin konsultointiyksiköstä. Sopimuksen mukaisesti 50 Arrowhead Technology & Solutionsin Sundsvallissa, Tukholmassa, Linköpingissä ja Malmössä työskentelevää työntekijää siirtyy TietoEnatorin palvelukseen. Hankinta vahvistaa TietoEnatorin asemaa IT-palveluiden ja -ratkaisujen toimittajana julkisella sektorilla järjestelmäkehityksen ja järjestelmänhallinnan aloilla. Hankinta sopii hyvin tavoitteisiimme ja strategioihimme. Näin laajenemisemme jatkuu voimakkaana erityisesti valtion sektorilla Sundsvallissa, Tukholmassa ja Itä-Götanmaan alueella, sanoo Kjell Lökensgård, TietoEnator DevCon AB:n toimitusjohtaja. Sopimus antaa meille mahdollisuuden kehittää toimintojamme ja keskittyä tehtäväämme laajakaistaoperaattorina, sanoo Sune Lundin, Arrowhead AB:n toimitusjohtaja. Olemme tyytyväisiä tähän ratkaisuun, ja TietoEnatorista tulee Arrowheadille tärkeä kumppani. Uudet toiminnot liitetään DevConiin, joka kuuluu TietoEnatorin Public Sector -liiketoiminta-alueeseen. Lisätietoja: Kjell Lökensgård, TietoEnator, +46 8 749 80 25, +46 708 21 24 89 Robert Nordin, Arrowhead, +46 20 110 20 30, +46 703 79 40 19 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com Arrowhead on yksi Ruotsin suurimmista laajakaistaverkkojen uusista operaattoreista. Sen liiketoiminnan ydinajatuksena on toimittaa laadukkaita laajakaistaratkaisuja ja ammattitaitoisia palveluja yrityksille. Arrowhead tarjoaa yrityksille laajakaistayhteyksiä aina Internetistä työpisteisiin saakka pääverkkojen, alueellisten verkkojen ja kaupunkiverkkojen kautta. Yrityksen vahva järjestelmäintegraation ja asiakaspalvelun osaaminen takaa sen, että asiakkaat hyötyvät investoinneistaan. Yritys on perustettu 1986, ja sen palveluksessa työskentelee 300 henkilöä mm. Luulajassa ja Kööpenhaminassa. www.arrowhead.se TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/21/20010921BIT00200/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/21/20010921BIT00200/bit0002.pdf