TietoEnator ja EDB tehneet lopullisen sopimuksen

TIETOENATOR OYJ PÖRSSITIEDOTE 19.6.2000 KLO 12.30 1 (1) TietoEnator ja EDB tehneet lopullisen sopimuksen TietoEnator Oyj ja norjalainen EDB Business Partner ovat 16.6.2000 tehneet lopullisen sopimuksen terveydenhuollon tietotekniikkaan keskittyvän yhteisyrityksen peristamisesta. TietoEnator ja EDB vahvistavat keskittymistään terveydenhuollon tietotekniikkaan perustamalla yhteisyrityksen, johon liitetään TietoEnatorin tytäryhtiö TietoEnator Medical AB ja EDB:n tytäryhtiö EDB InfoMedica AS. Yhteisyhtiön liikevaihto kuluvalle vuodelle on noin 130 milj. norjan kruunua . Henkilöstöstön määrä on 115. EDB InfoMedica on johtava potilashallinnon tietojärjestelmien toimittaja Norjassa. TietoEnator Medicalilla on Ruotsissa merkittävä asema terveydenhuollon markkinoilla. Yhtiöt ovat tehneet usean vuoden ajan tuotekehitys-,myynti- ja toimitusyhteistyötä Ruotsissa Örebron ja Uppsalan sairaalat merkittävinä asiakkainaan. Uuden yhtiön tavoitteena on olla johtava toimittaja Pohjoismaissa ja laajentua myöhemmin myös kansainvälisille markkinoille. Yhtiön tuotekehitys tulee perustumaan ensisijaisesti EDB InfoMedican uuteen InfoMedix-tuoteperheeseen, Yhteisyhtiö perustetaan siten, että EDB perustaa norjalaisen, kokonaan omistamansa tytäryhtiön , joka omistaa EDB InfoMedican. Yhtiön osakepääomaa korotetaan, minkä korotuksen TietoEnator merkitsee ja saa siten 25 %:n omistusosuuden yhtiöstä. TietoEnator suorittaa osakepääoman korotuksen antamalla apporttina TietoEnator Medicalin osakkeet. Lisäksi TietoEnator ostaa EDB:ltä 33 % yhtiön osakkeita 25 milj. Norjan kruunulla. Järjestelyjen jälkeen TietoEnator omistaa yhtiöstä 58 % ja EDB 42 %. TietoEnator ja EDB ovat samalla sopineet yhteisyhtiötä koskevasta osakassopimuksesta. Lisätietoja antavat: Lars Gahnström, TietoEnator, Julkinen hallinto, +46 8749 8024, +46 705 726 083 Ola Gustafsson, TietoEnator Medical, +46 46 180 585, +46 708 294 268 Juhani Kaisanlahti, TietoEnator Julkinen hallinto, +358 9 86252471, +358 400 643371 Trygve Rainertsen, EDB Business Partner, +47 22 94 40 32, +47 905 04 050 Tor Lahlum, EDB Business Partner, +47 22 78 39 50, +47 909 86 467 TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin Pörssi Tukholman Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/19/20000619BIT01200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/19/20000619BIT01200/bit0002.pdf