• TIETOENATOR/

TietoEnator ja Gjensidige NOR ASA käynnistävät neuvottelut uudesta peruspankkijärjestelmästä Gjensidige NOR ASA on päättänyt käynnistää neuvottelut TietoEnatorin kanssa uudesta peruspankkijärjestelmästä. Gjensidige NOR IT Partner toteutti syksyllä 2002 mittavan projektin, jossa arvioitiin peruspankkijärjestelmien toimittajia. Tämän projektin tuloksena pankki on nyt päättänyt aloittaa neuvottelut TietoEnatorin kanssa Provida Banking Software (PBS) Core Systems -järjestelmän toimittamisesta. TietoEnator Financial Solutions ASA:n PBS Core Systems -järjestelmä yhdessä pankin itse kehittämien järjestelmien kanssa mahdollistaa uusien tuotteiden kehittämisaikojen lyhentymisen ja alentuneet käyttökustannukset. PBS-järjestelmäkokonaisuus on jo kehitetty vastaaman nykypäivän 24 tunnin tosiaikaista tapahtumankäsittelyä. - Olemme ylpeitä Gjensidige NORin päätöksestä ja odotamme pääsevämme jakamaan kansalliset ja kansainväliset kokemuksemme ja ratkaisumme erään Norjan markkinoiden pankkialueen tärkeimmän toimijan kanssa, sanoo Ståle Grønningsæter, TietoEnator Financial Solutions ASA:n toimitusjohtaja. Lisätietoja: Ståle Grønningsæter, Toimitusjohtaja, TietoEnator Financial Solutions ASA, puh. +47 23 31 91 45, +47 908 55 520 Veli Pohjolainen, Varatoimitusjohtaja, TietoEnator Banking & Finance, puh. (09) 8626 0670, 0400 418 284 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 13.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00170/wkr0002.pdf