TietoEnator ja Kommunedata yhteistyöhön

TietoEnator ja Kommunedata yhteistyöhön Tanskalainen Kommunedata ja TietoEnator ovat solmineet kolmivuotisen sopimuksen tietotekniikka-ratkaisujen käyttötoiminnan tarjoamisesta ja WWW- hotelliratkaisuista. Sopimuksen ansiosta TietoEnator saa kokonaisratkaisujen edellyttämän palvelutuotannon tarjoajan, jollaista sillä ei ole tähän saakka ollut Tanskassa. Sopimus vahvistaa KMD:n (Kommunedata) asemaa yhtenä maan vahvimmista palvelutuottajista. KMD toimii TietoEnatorin asiakkaiden palvelukeskuksena Tanskassa. Yhteistyösopimuksen ovat solmineet KMD A/S ja TietoEnatorin ruotsalainen tytäryhtiö TietoEnator Processing & Support AB. Sopimus merkitsee, että KMD voi toimia TietoEnatorin yhtiöiden Tanskassa solmimien sopimusten palvelutuottajana. "Asemamme palvelutoiminnan tarjoajana ja WWW-hotellina vahvistuu, ja olemme iloisia siitä, että yksi Pohjoismaiden suurimmista tietotekniikkayrityksistä valitsee KMD:n yhteistyökumppanikseen", KMD:n hallintojohtaja Lars Monrad- Gylling sanoo. Sopimus on osa KMD:n uutta, maaliskuussa julkaistua liiketoiminnan strategiaa, jonka tavoitteena on solmia kumppanuus- ja yhteistyösopimuksia sekä liittoutumia muiden tietotekniikan toimittajien kanssa useilla KMD:n liiketoiminta-alueilla. KMD on tällä hetkellä yksi maan suurimmista palvelutuotannon tarjoajista, ja sen WWW-hotelli, jolla on asiakkaanaan muun muassa yli 500 yritystä, on myös yksi maan suurimmista. TietoEnator toimii palvelutuottajana Ruotsissa ja Suomessa. Tähän saakka TietoEnator ei ole voinut tarjota paikallista palvelutoimintaa Tanskassa. "Tämä sopimus on meille ratkaiseva strateginen askel Tanskan markkinoilla. Sen avulla voimme huomattavasti helpommin toimittaa kokonaisratkaisuja suurille tanskalaisille yrityksille ja yhteisöille", johtaja Dan-Åke Enstedt TietoEnator Käsittely- ja verkkopalveluista sanoo. TietoEnator ja KMD ovat aloittaneet yhteistyön tekemällä kaksi konkreettista tarjousta. Yhteistyösopimus on voimassa 31.6.2003 saakka. Lisätietoja antavat: Lars Monrad-Gylling KMD, hallintojohtaja, puh. +45 44 60 14 32, matkapuhelin +45 20 69 38 88 Juel Sørensen, KMD, tekninen johtaja, puh. +45 44 60 40 00, matkapuhelin +45 40 13 40 07 Dan-Åke Enstedt, TietoEnator Käsittely- ja verkkopalvelut, johtaja, puh. +46 8 749 8072, matkapuhelin +46 708 96 28 42 Roy Johansson, TietoEnator Käsittely- ja verkkopalvelut, johtaja, strategia ja yritysostot, puh. +46 8 749 8302, matkapuhelin + 46 708 24 08 71 KMD:n (www.kmd.dk) liikevaihto vuoden 2000 alussa oli kaksi miljardia kruunua ja sen henkilöstömäärä Tanskassa oli 2 500. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10 000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat muun muassa tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/01/20000901BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/01/20000901BIT00550/bit0002.pdf