• TIETOENATOR/

TietoEnator ja Votia aloittavat teledemokratiaa ja sähköisiä julkisia palveluja koskevan yhteistyön TietoEnator ja Votia ovat käynnistäneet strategisen yhteistyön, jonka tarkoituksena on vastata julkisen sektorin sähköisiin palveluihin ja teledemokratiaan liittyviin tarpeisiin. Sopimus mahdollistaa entistä laajemman ja syvemmän yhteistyön sekä perinteisissä palveluprosesseissa että demokratiahankkeissa. TietoEnator on nykyään Pohjoismaiden johtava julkisen sektorin IT- ratkaisujen toimittaja. Votia on puolestaan nopeasti vakiinnuttanut asemansa Ruotsin johtavana teledemokratiaan erikoistuneena yrityksenä. - Yhteistyön aloittaminen TietoEnatorin kanssa on meille erittäin mieluinen asia ja olemme ylpeitä siitä. Mielestämme teledemokratiasta ja sähköisistä julkisista palveluista voi muodostua Ruotsiin aivan uusi vientiteollisuuden haara. Ruotsi on ainutlaatuisessa asemassa, koska sillä on vankka kokemus demokraattisesta asioiden hoidosta ja hyvät valmiudet IT- alalla, Votian toimitusjohtaja Katja Lepola kertoo. - Sähköiset julkiset palvelut ja teledemokratia liittyvät läheisesti toisiinsa, mutta ne edellyttävät erilaista ja entistä syvällisempää osaamista ja uusien ratkaisujen valmistelua. Sähköinen asiointi on TietoEnatorin painopistealueita, ja siksi yhteistyö Votian kanssa vaikuttaa sekä luontevalta että erittäin mielenkiintoiselta, kertoo TietoEnatorin yritysjohdon konsultointiin keskittyvän Trigon-yhtiön toimitusjohtaja Rolf Qwärnström. Teledemokratian ja muiden sähköisten julkisten palvelujen markkinoiden odotetaan tulevina vuosina kasvavan koko tietotekniikan merkittävimmäksi toimialaksi. EU pitää julkisen sektorin sopeuttamista tietotekniikan avulla tärkeänä hankkeena julkisten palvelujen laadun parantamiseksi ja demokraattisen vuoropuhelun edistämiseksi. Lisätietoja: Peter Larson, TietoEnator Trigon AB, +46 709 52 21 00, peter.larson@tietoenator.com Katja Lepola, toimitusjohtaja, Votia Empowerment, +46 70 379 46 77, katja@votia.com With a staff of 10,000 and annual net sales of 1.1 billion euros, TietoEnator is a leading supplier of high value-added IT services in Europe. TietoEnator provides consulting, systems development and integration, operation and support, product development services for customers, and software services. The Group has in-depth knowledge of its customers' businesses in areas such as telecommunications, finance, the public sector and the forest industry. www.tietoenator.com Votia Empowerment on yritys, joka on lyhyessä ajassa saavuttanut johtavan aseman jäsenten ja kansalaisten vaikutusmahdollisuuksiin eli teledemokratiaan liittyvillä markkinoilla. Yritys tarjoaa palveluja ja ratkaisuja, jotka mahdollistavat vuoropuhelun, äänestämisen ja muun vaikuttamisen. Asiakaskunta koostuu pääasiassa paikallisista viranomaisista, alueista, poliittisista järjestöistä ja ammattiliitoista. Votia Empowerementin asiakkaisiin kuuluvat mm. Kalixin kunta, Ruotsin vakuutustyöntekijöiden liitto, Ruotsin maltillinen kokoomuspuolue, Blekingen allianssi, sosiaalidemokraattinen puolue, Karlskronan kunta, Haaparannan kunta ja Ruotsin sosiaalidemokraattisen puolueen nuorisojärjestö. Lisätietoja on saatavana osoitteesta www.votia.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00150/bit0001.pdf