TietoEnator jakaa tietoa olympialaisista australialaiselle lehdistölle

TietoEnator jakaa tietoa olympialaisista australialaiselle lehdistölle TietoEnator on toimittanut TRIP-arkisto- ja hakujärjestelmän lisälisenssejä Australian suurimmalle lehtikonsernille John Fairfaxille voidakseen paremmin täyttää lehdistön kasvavat tiedonsaantitarpeet olympialaisten aikana. Resurssien vahvistaminen ennen olympialaisia ja niiden aikana käsittää ekstranetin, jolla on jopa 15.000 käyttäjää. Voidakseen tyydyttää Sidneyn olympialaisten aikana kasvavan tarpeen nopeasti varastoida, etsiä ja löytää tietoa ja kuvia John Fairfax on lisännyt TRIP-lisenssejään aina 15.000 käyttäjään. Konsernin omissa lehdissä työskentelevien käyttäjien lisäksi arkiostoa käytetään hyväksi ekstranetissä, johon kuuluvat mm. The West Australian, The Canberra Times, The Launceston Examiner, Australian Provincial Newspapers, The Albury Border Mail ja the Wagga Advertiser sekä USA Today. Kaikki kuvat ja tekstit voidaan hakea TRIPin omalla vapaalla tekstihakujärjestelmällä. TRIP ja John Fairfax John Fairfax Holding on Australian suurin lehtikonserni, joka on koko 90- luvun ajan varastoinut valtavan teksti- ja kuva-arkistonsa TRIP- tietoarkistoon. Konserni luottaa TRIPiin, jonka perustekniikka on pysynyt muuttumattomana ja vain integroitu uusiin järjestelmiin vuosien aikana. - Fairfaxin mielestä TRIP:n selkein etu on vastausaika, joka on pysynyt nopeana huolimatta kasvavasta tietomäärästä ja mahdollisuuksista antaa haulle erittäin monimutkaisia kriteereitä, sanoo TRIP:n yhteyspäällikkö Helen Hasselberg Nilsson. Monet suuret lehdet Ruotsissa ja muualla Euroopassa kuten norjalainen Aftenposten, Helsingin Sanomat ja Aamulehti, ruotsalaiset Aftonbladet ja Göteborgsposten sekä saksalainen Frankfurter Allgemaine Zeitung käyttävät TRIP:ä. TietoEnator Technologyllä on yhteistyötä Arrowhead Business Solutionsin kanssa lehtialan sovellusten alueella. TRIPin taustaa TRIP on kehitysympäristö, jonka avulla voidaan luoda vapaassa tekstimuodossa haettavia tietoarkistoja. Sekä julkinen hallinto että elinkenoelämä käyttävät ohjelmistoa laajalti erittäin suurten tekstipohjaisten tietomäärien tallennukseen ja hakuun. TRIP:n ruotsalaisista asiakkaista voidaan mainita mm. valtioneuvoston kanslia, Ruotsin eduskunta, Telia, Saab Aircraft, Tielaitos, Ruotsin työnantajaliitto, Posti, Ruotsin Radio ja TV4. TRIP:ä käytetään yleisimmin verkkopohjaisissa ratkaisuissa, joiden tietomäärät ovat erittäin suuria. Monet kansainväliset asiakkaat kuten Bayer, Boehringer-Ingelheim, Schering ja Handelsblatt ovat viime vuosina lisänneet TRIP:n käyttöä sekä täydentäneet järjestelmiään TietoEnatorin uusilla, verkkopohjaisilla ohjelmistomoduuleilla sekä niihin liittyvillä palveluilla. TRIP on TietoEnator Technology AB:n omistama ja kehittämä tuote. Lisätietoja antavat: Helen Hasselberg Nilsson, Yhteyspäällikkö TRIP, TietoEnator Technology AB +46 8 590 957 00 / helen.hasselberg@tietotech.se Jan Alriksson, Markkinointijohtaja, TietoEnator Technology AB +46 8-59095 756, / jan.alriksson@tietotech.se TIETOENATOR OYJ TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/25/20000925BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/25/20000925BIT00340/bit0002.pdf