TietoEnator kehittää Deutsche Bankille yleiseurooppalaisen sähköisen

TietoEnator kehittää Deutsche Bankille yleiseurooppalaisen sähköisen markkinapaikan rahasto-osuuksilla käytävään kauppaan Deutsche Bankin tytäryhtiö DWS, Die Wertpapier Spezialisten, avaa marraskuussa uuden verkkosivuston rahasto-osuuksien ostoa ja myyntiä varten. Ratkaisu on kehitetty yhteistyössä TietoEnatorin omistaman Entran kanssa. Sen myötä TietoEnator vahvistaa entisestään asemaansa pankki- ja rahoitusalan Internet-ratkaisujen toimittajana. DWS:n uuden verkkosivuston ajatuksena on luoda moderni, helppokäyttöinen ja kattava yleiseurooppalainen markkinapaikka DWS:n ja lukuisten muiden rahastoyhtiöiden sijoitustuotteille. Ratkaisu on ilmiönä uusi, koska se on tarkoitettu sekä itsenäisille sijoitusneuvojille (esimerkiksi vakuutusmeklareille), heidän asiamiehilleen että loppuasiakkaille. DWS on Saksan suurin rahastoyhtiö, jonka markkina-osuus on 22 prosenttia. - Asiakkaamme saavat nyt käyttöönsä Euroopan pisimmälle kehitetyn, nykyaikaisimman ja samalla suurimman rahasto-osuuksien markkinapaikan. Tarjousvaiheessa vertailimme useita IT-alan yrityksiä ja valitsimme TietoEnatorin siksi, että se pystyi osoittamaan syvällistä rahoitusalan ja nimenomaan rahastoratkaisujen osaamista. Yrityksellä oli myös selkeä käsitys hankkeen toteutuksesta. Olemme erittäin tyytyväisiä koko kehitystyöhön ja teemme mielellämme yhteistyötä myös tulevaisuudessa, sanoo DWS:n IT-johtaja ja projektivastaava Jürgen Krippes. Rahastotuotteiden markkinapaikka houkuttelee asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneita aktiivisesta säästämisestä. Ratkaisu on personoitu ja tarjoaa tosiaikaista neuvontaa ja mahdollisuuden monipuolisesti analysoida eri rahastoyhtiöiden erilaisia sijoituskohteita. - DWS:n sähköinen markkinapaikka -projekti merkitsee TietoEnatorille huomattavaa askelta kehityksessä, jonka myötä yrityksestä kasvaa yleiseurooppalainen ja globaali toimija pankki- ja rahoitusalan Internet- ratkaisuissa. On kunnia tehdä yhteistyötä Saksan suurimman ja maailman suurimpiin kuuluvan rahastoyhtiön kanssa", Entran toimitusjohtaja Martin Sjöberg toteaa. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Martin Sjöberg, Entra AB, +46 8-597 90 000, martin.sjoberg@entragroup.com Jürgen Krippes, IT-johtaja, DWS, +352 42 101 841, juergen.krippes@db.com Entra on osa TietoEnatorin Finanssiryhmää. Lisätietoja www.entragroup.com. TietoEnator finanssitoimialan palvelut perustuvat Pohjoismaissa strategiseen kumppanuuteen asiakasyritysten kanssa. Tuoteliiketoiminta keskittyy avainteknologioihin ja tähtää Euroopan kautta globaaliksi e-finance -ratkaisujen toimittajaksi. Verkkopankkijärjestelmien lisäksi vahvoja tuotekokonaisuuksia ovat maksujärjestelmät sekä valitut pääomamarkkinatuotteet. TietoEnatorissa on yli 1700 finanssitoimialan tietotekniikka-asiantuntijaa, joilla on yli 300 asiakasta maailmanlaajuisesti ja toimipisteet 11 eri maassa. TietoEnator on pankki-, vakuutus- ja rahoitusalan johtava yhteistyökumppani Pohjoismaissa. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com DWS on Saksan johtava rahastoyhtiö, jonka markkinaosuus on 22 %. Yhtiön hallinnoitava pääoma, joka jakautuu yli 200 rahastoon, on 93 miljardia euroa. DWS-konserni on Euroopan johtavia rahastoyhtiöitä. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00570/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00570/bit0001.pdf