TietoEnator kehittää Nordean kanssa uuden sukupolven Solon

TietoEnator kehittää Nordean kanssa uuden sukupolven Solon Nordea ja TietoEnator ovat sopineet uuden sukupolven Solo-verkkopankin kehittämisestä kaikille Nordean pankeille: Meritalle, Nordbankenille, Unibankille sekä Christiania bankille. Uusi järjestelmä laajentaa pankin asiakkaille tarjottavaa palveluvalikoimaa ja yhdistää Nordean nykyiset, erilliset verkkopankkijärjestelmät yhdeksi kokonaisuudeksi. Verkkopankin ratkaisut ovat keskeinen osa Finanssiportaali-tuotetta, jonka TietoEnator kohdistaa globaaleille finanssialan markkinoille. Järjestelmä edustaa verkkopankkiratkaisujen viimeisintä kehityssuuntausta ja perustuu uusimpaan teknologiaan. Yksilöllisyys tulee olemaan Finanssiportaalin tärkeimpiä ominaisuuksia. TietoEnator aloittaa uuden tuotteen markkinoinnin syksyllä ja toimitukset ensi vuoden alussa. Nordea on maailman johtava sähköisten finanssipalveluiden tarjoaja ja yksi suurimmista verkkopankeista. Nordean verkkoasiakkaiden määrä kasvaa jatkuvasti. Kuluvan vuoden loppuun mennessä sen arvioidaan olevan noin 2,7 miljoonaa asiakasta. Nordean digitaalisten pankkipalveluiden käyttäjäpotentiaali on kokonaisuudessaan 10 miljoonaa asiakasta. Bo Harald, Nordean verkkopalveluista vastaava varatoimitusjohtaja luonnehtii hanketta "Uuden sukupolven Soloksi, joka on Nordean ensimmäinen yhteinen koko konsernin kattava sovellusalue. Se on konkreettinen ilmaus uudesta organisaatiosta ja ikään kuin hitsaa konsernin yhteen." Finanssitoimialasta vastaava TietoEnatorin varatoimitusjohtaja Veli Pohjolainen toteaa "Sopimuksen vahvistavan merkittävästi Nordean ja TietoEnatorin yhteistyötä mobiili- ja Internet-pankkitoiminnan alueella. Uuden sukupolven Solon kehittämistyö toimii meille merkittävänä avauksena globaaleilla finanssimarkkinoilla." TietoEnator finanssitoimialan palvelut perustuvat Pohjoismaissa strategiseen kumppanuuteen asiakasyritysten kanssa. Tuoteliiketoiminta keskittyy avainteknologioihin ja tähtää Euroopan kautta globaaliksi e- finance -ratkaisujen toimittajaksi. Verkkopankkijärjestelmien lisäksi vahvoja tuotekokonaisuuksia ovat maksujärjestelmät sekä valitut pääomamarkkinatuotteet. TietoEnatorissa on yli 1600 finanssitoimialan tietotekniikka-asiantuntijaa, joilla on yli 300 asiakasta maailmanlaajuisesti ja toimipisteet 11 eri maassa. TietoEnator on pankki- , vakuutus- ja rahoitusalan johtava yhteistyökumppani Pohjoismaissa. Lisätiedot: TietoEnator, Veli Pohjolainen, puh. 09 8626 2233, veli.pohjolainen@tietoenator.com Nordea, Bo Harald, puh. 050 64101, bo.harald@nordea.com Pekka Pekkarinen, puh. 050 61704, pekka.pekkarinen@nordea.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00770/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00770/bit0001.pdf