TietoEnator määrittelee puolustusvoimien asianhallintaratkaisun

TietoEnator määrittelee puolustusvoimien asianhallintaratkaisun Suomen puolustusvoimat ja TietoEnator ovat tehneet sopimuksen puolustusvoimien asianhallintajärjestelmän määrittelyvaiheen konsultoinnista. Projektissa laaditaan toiminnalliset ja tekniset määrittelyt puolustusvoimien asiankäsittely- ja dokumenttienhallintajärjestelmälle, tekniselle alustalle, arkistonmuodostukselle sekä metakonseptille ja sen sisällölle. Määrittelytyö valmistuu elokuun loppuun mennessä. Hankkeen tavoitteena on uudistaa ja kehittää puolustusvoimien asiakirjahallintoa ja arkistointia vastaamaan asianhallinnan ja lainsäädännön uudistuneita tarpeita. Uusi asianhallintajärjestelmä korvaa nykyisin käytössä olevan esikuntajärjestelmän. TietoEnator on puolustusvoimien pitkäaikainen yhteistyökumppani. Se on toteuttanut puolustusvoimille useita keskeisiä ja laajassa käytössä olevia tietojärjestelmiä. Lisätietoja: TietoEnator: Pekka Nieminen, puh. (014) 4157440 ja Katri Kauppinen, puh. (014) 41 57731 Puolustusvoimat: kommodori Nils Aspelin, puh. (09) 181 22291 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Puolustusvoimien tehtävänä on aluevalvonta, alueellisen koskemattomuuden turvaaminen ja itsenäisyyden puolustaminen kaikissa tilanteissa. Puolustusvoimien palkatun henkilöstön määrä on noin 16 500 henkeä ja vuosittain koulutetaan noin 27 000 varusmiestä. Varusmiehistä vapaaehtoisen asepalveluksen suorittavia naisia on noin viisisataa. http://www.mil.fi/ TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/09/20020409BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/09/20020409BIT00480/wkr0002.pdf