TietoEnator MTV:n yhteistyökumppaniksi kehittämään digitaaliajan tv-mainonnan järjestelmiä

TietoEnator MTV:n yhteistyökumppaniksi kehittämään digitaaliajan tv- mainonnan järjestelmiä MTV Oy kehittää yhdessä TietoEnator Oyj:n kanssa kehittyneitä tv- mainonnan myynnin ja markkinoinnin järjestelmiä kolmen vuoden puitesopimuksella. Tavoitteena on yhdistää kummankin yrityksen tietohallinnollinen huippuosaaminen ja säilyttää edelleen MTV:n järjestelmät edistyneimpien joukossa digitaalisella monikanavakaudella. MTV ja TietoEnator aloittivat yhteistyön kaapelitv-kanava TVTV!:n mainonnan myyntijärjestelmien kehittämisessä ja toteutuksessa. Onnistuneen työn tuloksena on mediatoimistojen käytössä jo nyt Suomen ensimmäinen monikanavainen tv-mainonnan tilausjärjestelmä. Yhtiöiden nyt sovitun yhteistyön tavoite on saada kaikki 27. elokuuta aloittavat MTV:n hallinnoiman B-kanavanipun digitv-kanavat samaan mainonnan myyntijärjestelmään. Mediatoimistoille järjestelmien kehittäminen merkitsee palvelun parantumista entisestään sekä tv-mainoskampanjoiden ostamisessa ja varauksessa että tutkimustietojen tarjonnassa. Kaupankäynti tulee entistä helpommaksi myös tulevassa monikanavatilanteessa. - MTV aloitti sähköisen kaupankäynnin, linjaliikenteen, mediatoimistojen kanssa ensimmäisenä Suomessa jo 1991. MTV:ssä järjestelmien avulla kehitetään lisäksi myynnin toimintaa, mm. asiakasseurantaa ja raportointia. "MTV valitsi TietoEnatorin yhteistyökumppanikseen, koska yrityksen media- alan tuntemus ja tietotekniikan osaaminen vastasivat hyvin MTV:n tarpeisiin", toteaa kehitysjohtaja Jari Jussila MTV:stä. "Yhteistyö kohdistuu televisiotoimialaan, joka on yksi digitalisoituvan yhteiskunnan keskeisistä muutosaloista. Sopimus täydentää hyvin TietoEnatorin ennestään vahvoja osaamisalueita yhdentyvällä media- alalla. TietoEnatorilla on meneillään myös useita asiakashankkeita, joissa yhdessä sisällöntuottajien kanssa kehitetään uusia palveluita digitv:hen", sanoo johtaja Seppo Järvinen TietoEnatorista. Lisätietoja: MTV Oy, kehitysjohtaja Jari Jussila, puh. (09) 1500 344 TietoEnator Oyj, johtaja Seppo Järvinen, puh. (09) 862 60270 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com MTV3 on Euroopan menestyneimpiä tv-kanavia 40,4 %:n katseluosuudella ilmaistuna. Kanavan omistaja MTV Oy on Euroopan vanhimpia kaupallisia tv- yhtiöitä, sillä se perustettiin 1957. Vuodesta 1998 lähtien MTV Oy on ollut osa Pohjoismaiden suurimpiin viestintäalan yhtiöihin lukeutuvaa Alma Media Oyj:tä, joka noteerataan Helsingin Pörssissä. Alma Media - konsernin pääliiketoiminta-alueet ovat sanomalehtien kustantaminen, taloudellisen tiedon tuotanto ja jakelu, televisio- ja radioliiketoiminta, uusmediaratkaisut ja painotoiminta. Konsernin liikevaihto oli 484,3 miljoonaa euroa vuonna 2000. Alma Media Oyj:n Broadcasting-liiketoimintaryhmään kuuluvat MTV Oy:n omistamat televisiokanavat MTV3 ja TVTV!, Ruotsissa toimiva osakkuusyhtiö TV4 AB, josta MTV Oy omistaa 23,4 % sekä valtakunnallinen Radio Nova (Oy Suomen Uutisradio Ab), josta Alma Media Oyj omistaa 61 %. MTV Oy hallinnoi digitaalisen kanavanippu B:n digitaalikanavia: MTV3D:tä, Urheilukanavaa ja Citytv-ketjua. Näiden kehittämishanke on sijoitettu Alma Mediassa New Media -liiketoimintaryhmään. www.almamedia.fi TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT00270/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT00270/bit0002.pdf