TietoEnator on markkinajohtaja Pohjoismaiden palkanlaskennassa

TIETOENATOR OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 3.9.2002 KLO 9.00 1 (1) TietoEnator on markkinajohtaja Pohjoismaiden palkanlaskennassa Pohjoismainen henkilöstöhallinto tukeutuu enenevästi verkkoon TietoEnatorin tuotteilla ja palveluilla lasketaan kuukaudessa 3,5 miljoonaa palkkaa Pohjoismaiden kaikkiaan noin 10 miljoonasta palkasta. TietoEnatorin Resource Management on näin kolmanneksen markkinaosuudella selvä johtaja pohjoismaisessa palkkahallinnossa. Palkanlaskenta on suurin ja vanhin alue TietoEnatorin Resource Management -osaamiskeskuksessa. Se on Pohjoismaiden suurin yksinomaan organisaation keskeisten resurssien - ihmiset, talous, informaatio ja asiakkaat - hallinnan sovelluksiin keskittynyt osaamiskeskus. Suomessa TietoEnator on markkinajohtaja palkanlaskennassa noin 40 prosentin osuudella. Ruotsissa osuus on lähes hieman pienempi. Norjassa puolestaan TietoEnatorin osuus on yli 40 prosenttia. Moderni henkilöstöhallinto palvelee verkossa Palkanlaskentajärjestelmä on yksi tärkeimpiä alueita yhteisöjen henkilöstöohjauksessa. Suuntaus henkilöstöhallinnossa on sama kuin taloushallinnossa ja yhteiskunnassa yleensäkin: palvelut siirtyvät yhä enemmän tietoverkoissa toimiviksi. TietoEnator Resource Management on vahvasti mukana kehittämässä "hallinnon e-maailmaa" ja välineitä, jotka tuovat henkilöstöhallinnon palvelut verkkoon. Näiden palveluiden avulla työntekijä ja esimies voi itse käyttää erilaisia henkilöstöhallinnon palveluita laajasti omilla selaimillaan. Näitä uusia "hallinnon e-maailman" visioita ja kehityssuuntia esiteltiin TietoEnatorin Avoimien Ovien päivässä 3.9.2002 Espoossa. Employee Self Service -palvelusta työntekijä voi esimerkiksi hakea järjestelmästä palkkanauhansa, muuttaa osoitetietonsa, päivittää ansioluettelonsa, tutustua yrityksen tarjoamiin etuihin ja toimintatapoihin, tehdä matkalasku ja lähettää se hyväksyttäväksi, pyytää palkankorotusta esimieheltä, tutustua ja hakea yrityksen tarjoamaan koulutukseen. "Modernissa työyhteisössä tärkeätä on työntekijöiden verkottuminen ja informaation jakaminen. Erilaisilla työryhmillä tai projektiryhmillä voi olla oma yhteinen työpöytä, jonka kautta kaikki tieto on kaikkien saatavissa", Pertti Kettunen TietoEnator Resource Managementistä sanoo. - Paitsi työntekijöitä, nämä uudet toimintatavat luontevalla tavalla helpottavat ja tehostavat huomattavasti myös perinteistä, keskitettyä henkilöstöhallinnon sekä linjaesimiesten työtä. Tieto saadaan sinne, missä sitä kulloinkin tarvitaan. Malli on yksi sovellus TietoEnatorin tulevaisuuden yhteiskuntaan tähtäävistä ajatuksista, joiden mukaan tietotekniikka on keskeisellä sijalla mahdollistamassa hyvinvointiyhteiskunnan toimintaa, kun suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle ja työntekijöiden määrä yhteiskunnassa pienenee. Henkilöstö on yksi organisaation neljästä avainresurssista - informaation, asiakassuhteiden ja talouden ohella. Avainresurssien tehokas hallinta nousee lähivuosina entistä strategisemmaksi kysymykseksi ja johtamisen keskeiseksi alueeksi. TietoEnator Resource Management on keskittynyt tarjoamaan asiakkailleen näiden avainresurssien hoitoa ja niihin liittyvien prosessien virtaviivaistamista helpottavia ohjelmistoja ja palveluja. Lisätietoja: Johtaja Pertti Kettunen, TietoEnator Resource Management, puh. 09-3290 7136, 0400-446 582 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/03/20020903BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/03/20020903BIT00030/wkr0002.pdf