• TIETOENATOR/

TietoEnator on saanut tehtäväkseen kehittää ja uudenaikaistaa Ruotsin valtion vankeinhoitoviranomaisen asiakashallinnon järjestelmän Ruotsissa toimiva TietoEnator Technology AB on saanut tehtäväkseen kehittää ja uudenaikaistaa yhden Ruotsin valtion vankeinhoitoviranomaisen avainjärjestelmistä, KLAS-asiakashallinnon järjestelmän. Sopimuksen arvo ylittää 10 milj. kruunua. Järjestelmä tukee maan kaikkien vankeinhoitolaitosten asiakkaiden tietojen hallinnollista käsittelyä. KLASilla on yli 4 000 käyttäjää yli 80 toimipisteessä koko maassa. Järjestelmän kehitysympäristönä ja tietokantapohjana toimii Ingres II. Menestyksellinen yhteistyö - Kehitysyhteistyömme TietoEnator Technologyn kanssa on ollut hyvää ja menestyksellistä jo useiden vuosien ajan, ja olen iloinen, että yritys menestyi myös virallisessa hankintaprosessissa, sanoo Ruotsin valtion vankeinhoitoviranomaisen IT-päällikkö Lars Johansson. - Ennen kuin valitsimme järjestelmän pohjaksi Ingres II:n kävimme huolellisesti läpi kokemuksemme eri järjestelmistä, Ingres-tuoteperheen tulevaisuuden kehityssuunnitelmat, tuotteen ominaisuudet sekä taloudelliset näkökohdat, Lars Johansson toteaa. TietoEnator Technology vastaa projektin johdosta sekä suurimmasta osasta kehitystyötä. Kiinteässä yhteistyössä toteutettavaan hankkeeseen osallistuu myös vankeinhoitoviranomaisen henkilöstöä. Yhteensä projektin parissa työskentelee yli 15 henkilöä. KLAS KLAS käsittelee kaikki vankeinhoitoon liittyvät hallinnolliset rutiinit kuten esimerkiksi tilojen varaukset ja hallinnon sekä vankien siirrot eri laitosten välillä. KLAS helpottaa ja yksinkertaistaa tietojen vaihtoa eri vankiloiden ja muiden laitosten välillä. KLAS onkin yksi Ruotsin vankeinhoidon tärkeimmistä ja keskeisimmistä järjestelmistä. Lisätietoja antavat: Jouko Kangas, toimitusjohtaja, TietoEnator Technology AB, puh. +46 8 590 957 00, jouko.t.kangas@tietoenator.com Lars Johansson, IT-päällikkö, Ruotsin vankeinhoitoviranomainen, puh. +46 11 496 38 48 TIETOENATOR OYJ TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. telekommunikaatio, finanssi, julkiset palvelut, metsäteollisuus ja energia. JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/16/20000616BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/16/20000616BIT00710/bit0002.pdf