TietoEnator ostaa Partekilta Parcompin koko osakekannan

TietoEnator ostaa Partekilta Parcompin koko osakekannan TietoEnator on 31.12.2001 ostanut Parcomp Oy Ab:n koko osakekannan Partek Oyj Abp:ltä. Parcomp on Partekin kokonaan omistama tietotekniikkayhtiö, jonka liikevaihto vuonna 2001 oli n. 8,5 ME. Se tuottaa käsittely-, verkko- ja tukipalveluita sekä Partek-yhtiöille että muille yrityksille. Parcompin osto vahvistaa TietoEnatorin osaamista teollisuustoimialalla. Parcomp säilyy juridisesti erillisenä yhtiönä ja toimitusjohtajana jatkaa Torsti Tuominen. Toiminnat on kuitenkin tarkoitus yhdistää TietoEnatorin yksiköihin vuoden 2002 aikana. Yrityskaupan myötä TietoEnator-konserniin siirtyy 74 Parcompin työntekijää ns. vanhoina työntekijöinä kaikissa Parcompin 13 toimipisteessä. "Parcomp on erinomainen yritys ja sen toiminta on ollut kannattavaa. Partek keskittyy ydinliiketoimintaansa konepajayrityksenä. Yhdistämällä nykyisen Parcompin ja TietoEnatorin asiakas- ja palveluosaaminen syntyy kokonaisuus, jolla tietotekniikkapalvelut ja niiden kehittäminen pystytään hoitamaan entistä tehokkaammin sekä meille että muille Parcompin asiakkaille", sanoo varatoimitusjohtaja Kari Heinistö Partekilta. "Parcompin osto on osa asiakasstrategiaamme Partekin suuntaan. Näin syvennämme kumppanuutta pitkäaikaisen asiakkaamme kanssa. Samalla TietoEnator saa uusia asiakkaita ja vahvistaa osaamistaan teollisuustoimialalla", johtaja Seppo Mellas TietoEnatorilta perustelee yritysostoa. Lisätietoja: Johtaja Seppo Mellas, TietoEnator, puh. 09 862 61 754 Varatoimitusjohtaja Kari Heinistö, Partek, puh. 0204 55 4542 Viestintäjohtaja Outi-Maria Liedes, Partek, puh. 0204 554 292 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Partek toimittaa kuljetusalalla, teollisuudessa ja perustuotannossa toimiville asiakkaille pyörillä kulkevia logistisia ratkaisuja. Partekin liikevaihto on 2,5 miljardia euroa, mistä yli 80 prosenttia tulee ulkomailta. Yhtiön palveluksessa on 13 000 henkeä. www.partekcorp.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/02/20020102BIT00040/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/02/20020102BIT00040/bit0001.pdf