• TIETOENATOR/

TietoEnator ostaa Pohjois-Amerikan johtavan sellu- ja paperiteollisuuden tietojärjestelmätoimittajan, yhdysvaltalaisen MAJIQ Inc:in TietoEnatorista tulee maailmanlaajuisesti johtava metsäteollisuuden tietotekniikkaratkaisujen ja -järjestelmien toimittaja sen ostaessa MAJIQ Inc:in. MAJIQ toimii Pohjois-Amerikassa, Etelä-Amerikassa, Euroopassa ja Australiassa. Yhtiön henkilömäärä on 117 ja liikevaihto noin 20 milj. euroa. Viimeisen 15 vuoden aikana MAJIQ on saavuttanut markkinajohtajuuden Pohjois-Amerikassa. Metsäteollisuus on yksi niistä toimialoista, joilla TietoEnator toimii maailmanlaajuisesti. Yhtiön strategia metsäteollisuudessa perustuu toistettaviin toimialakohtaisiin ratkaisuihin sekä kumppanuuteen johtavien metsäteollisuusyhtiöiden kanssa. Yritysosto tukee TietoEnatorin strategiaa keskittyä korkean jalostusarvon tietotekniikkapalveluihin niillä tuotemarkkina-alueilla, joilla se voi saavuttaa erinomaisen osaamisen, vahvan markkina-aseman ja hyvän kannattavuuden. Sekä MAJIQ että TietoEnator ovat tunnettuja, metsäteollisuuden tietotekniikkaan erikoistuneita yhtiöitä. TietoEnator on sellu- ja paperiteollisuuden johtava tietojärjestelmätoimittaja Euroopassa ja MAJIQ Pohjois-Amerikassa. "Tämä yritysosto synnyttää maailman johtavan korkean jalostusarvon tietotekniikka-palvelujen ja -ratkaisujen toimittajan metsäteollisuustoimialalle. Yrityskauppa on myös osoitus TietoEnatorin kyvystä toteuttaa strategiaansa - keskittyä valittuihin toimialoihin ja hyödyntää toimialaosaamistaan maailmanlaajuisesti toistettavien ratkaisujen ja asiakaskumppanuuksien avulla", sanoo johtaja Pentti Huusko TietoEnatorista. "Voimien yhdistäminen TietoEnatorin kanssa tekee yhtiöstä maailmanlaajuisesti johtavan ja siten vahvan, luotettavan kumppanin suurille, kansainvälisille asiakkaille. Asiakkainamme on maailman kymmenestä suurimmasta sellu- ja paperiyhtiöstä seitsemän. Ratkaisu- ja palveluvalikoimamme on kattava. Yhdessä meillä on lähes 700 metsäteollisuuden tietotekniikka- asiantuntijaa, joita tukee TietoEnatorin 12.000 ammattilaisen joukko. Voimme vastata kansainvälisten asiakkaidemme tarpeisiin tarjoamalla vaadittavaa asiantuntemusta, ratkaisuja ja palveluja. Asiakkaat, toimialaosaaminen, ratkaisut ja yrityskulttuurit muodostavat lupaavan yhdistelmän tulevaisuudelle", sanoo Mark A. Mahan, MAJIQ Inc:in toimitusjohtaja. Lisätiedot TietoEnator Sakari Ruotsalainen, johtaja, metsäteollisuus, puh. 040 511 6165 Eric Österberg, viestintäjohtaja, puh. +46 70 590 0599 MAJIQ, Michael Rainwater, johtaja, puh. +1 425 881 7100 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com MAJIQ Inc. on keskittynyt sellu- ja paperiteollisuuteen ja on toimialan johtava tilaus-, toimitus- ja valmistusprosessien tietojärjestelmätoimittaja Pohjois-Amerikassa. Yhtiö tarjoaa toimialakohtaisia ohjelmistotuotteita ja ratkaisuja sekä tukipalveluja asiakkailleen. Kattavilla järjestelmätuotteilla ja erinomaisella asiakaspalvelulla saavutettu markkinajohtajan asema MAJIQ:lla on ollut Pohjois-Amerikassa jo 15 vuoden ajan. MAJIQ on toimittanut 90 korkean jalostusarvon toimialakohtaista järjestelmää, joita se jatkuvasti tukee. Pääosa järjestelmistä on Pohjois-Amerikassa ja osa Etelä-Amerikassa, Euroopassa sekä Australiassa. www.majiq.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/17/20020717BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/17/20020717BIT00010/wkr0002.pdf