TietoEnator ostaa tsekkiläisen TietoEnator ISS:n osake-enemmistön

TietoEnator ostaa tsekkiläisen TietoEnator ISS:n osake-enemmistön TietoEnator on lisännyt omistustaan tsekkiläisessä TietoEnator ISS a.s:ssä 31 prosenttia ja saanut näin haltuunsa 51 prosentin osake- enemmistön. TietoEnator ISS on teleoperaattoreihin keskittyvä korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittaja. Tällä hetkellä sen tärkein asiakas on Tsekin teleyhtiö Cesky Telecom. TietoEnator tuli Tsekin tietotekniikkamarkkinoille perustamalla uuden yhteisyrityksen, TietoEnator ISS:n, yhdessä ISS Czech s.r.o:n omistajien kanssa 20. kesäkuuta 2001. Tavoitteena on vahvistaa Tsekin markkinoilla saatua jalansijaa paikallisen edustuksen kautta. Teleala on yksi TietoEnatorin maailmanlaajuisista painopistealueista. Lisätietoja: TietoEnator, Telecom & Media, johtaja Timo Cavén, puh. +358 9 862 65500 TietoEnator ISS, hallituksen puheenjohtaja Raija Mankki, puh. +420 724 021 484 TietoEnator ISS, toimitusjohtaja Zbynek Eiselt, puh. +420 602 468 240 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TietoEnator ISS a.s. aloitti toimintansa syyskuussa 2001 tsekkiläisen Czech ISS s.r.o:n ja TietoEnatorin yhteisyrityksenä. Yhtiön toiminta- ajatuksena on olla tietotekniikan lisäarvopalveluja ja -ratkaisuja tarjoava järjestelmäintegraattori. Yhtiön tämän vuoden arvioitu liikevaihto on noin 124 miljoonaa Tsekin korunaa (3,9 miljoonaa euroa). TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT00570/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT00570/bit0001.pdf