TietoEnator osti enemmistön saksalaisesta Seals Document Services GmbH:sta

TietoEnator osti enemmistön saksalaisesta Seals Document Services GmbH:sta TietoEnator on ostanut enemmistön saksalaisesta laskujen ja muiden kaupallisten dokumenttien sähköiseen välitykseen erikoistuneesta Seals Document Services GmbH:sta. Kauppa vahvistaa TietoEnatorin sähköiseen laskujen välitykseen keskittyvää liiketoimintaa ja laajentaa sitä Pohjoismaiden ulkopuolelle. TietoEnator aloitti sähköisen laskujen välityksen, laskuhotellipalvelun Suomessa runsas vuosi sitten. Yritys uskoo palvelumuodon kasvavan nopeasti koko maailmassa. Toiminta on aloitettu myös Ruotsissa. - Pelkkä sähköinen laskujen välitys merkitsee jo Suomen kokoisessa kansantaloudessa parhaimmillaan miljarditason vuotuisia säästöjä. Kun palvelu laajennetaan koskemaan muitakin kaupallisia dokumentteja, kuten esimerkiksi tilauksia, saavutettavat säästöt kasvavat edelleen, kertoo johtaja Matti Nieminen TietoEnatorista. Sealsin asiakaskuntaan kuuluvat mm. Lufthansa AirPlus, TNT, Nestlé, Lloyds ja Kimberly-Clark. Asiakkaita on Saksan lisäksi myös Englannissa, Sveitsissä ja Itävallassa. Palvelu on internetin välityksellä tarjolla maailmanlaajuisesti. Laskuhotelli on osa TietoEnatorin digitaalisen talousohjauksen kokonaisuutta, joka kattaa laskun tuottamisen, sen sähköisen kierrättämisen ja hyväksymisen, maksatuksen, kirjanpidon sekä elektronisen arkistoinnin. Digitaalisen talousohjauksen palvelujen kysyntä on Suomessa kasvussa, sillä vuoden 1997 kirjanpitolaki sallii tasekirjaa lukuun ottamatta sähköisen kirjanpidon. Talous, henkilöstö, asiakassuhteet ja informaationhallinta ovat organisaation neljä avainresurssia, joiden sovelluksiin ja ratkaisuihin TietoEnator Resource Management on keskittynyt. Avainresurssien tehokas hallinta nousee lähivuosina entistä strategisemmaksi kysymykseksi ja johtamisen keskeiseksi alueeksi. Lisätietoja: TietoEnator Resource Management, johtaja Matti Nieminen, puh. +358 9 3290 7227, matti.a.nieminen@tietoenator.com Seals Document Services GmbH, toimitusjohtaja Marcus Laube, puh. +49 69 589 976 501, marcus.laube@seals.net TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Seals on edelläkävijä dokumenttien ja prosessinhallinnan palvelujen toimittajana Euroopassa. Sealsnet-verkkopalvelun avulla yritykset ja organisaatiot voivat välittää laskuja, tilauksia ja muita asiakirjoja keskenään itse määrittelemässään muodossa. Teknisenä ratkaisuna palvelu edustaa sähköisen asiakirjojen ja laskujen välityksen huippua. Sealsin palvelun avulla organisaatiot voivat lujittaa keskinäistä yhteistyötään ja kumppanuuttaan. Ne voivat muodostaa aiempaa tiiviimpiä verkostoja ja siirtää keskinäisiä tietoja sekä asiakirjoja entistä turvallisemmin, tehokkaammin ja edullisemmin. www.sealsnet.de TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/20/20020220BIT00030/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/20/20020220BIT00030/bit0001.pdf