TietoEnator osti Enterprise Systems Copenhagen -yhtiön

TIETOENATOR OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 24.10.2002 KLO 14.00 1 (1) TietoEnator osti Enterprise Systems Copenhagen -yhtiön TietoEnator on sopinut tanskalaisen Enterprise Systems Copenhagen A/S - konsulttiyrityksen liiketoiminnan ostosta. Sopimuksen mukaan TietoEnatorille on siirtynyt 1.10.2002 alkaen 18 henkilöä, vahva terveydenhuoltosektorille painottunut asiakaskunta sekä KMS-järjestelmä, jonka avulla mitataan ja rekisteröidään terveydenhuollon laatua. Kauppahinta on 1,4 miljoonaa euroa. Kauppa tukee TietoEnatorin kasvustrategiaa ja vahvistaa sen asemaa johtavana pohjoismaisena terveydenhuollon tietotekniikkatoimittajana myös Tanskan markkinoilla. Oston jälkeen TietoEnatorilla on Tanskassa 375 työntekijää, joista 25 työskentelee terveydenhuollon tietojärjestelmien parissa. "Sopimus tarjoaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää laadukkaita, tulevaisuuteen suuntautuneita tietojärjestelmäratkaisuja Tanskan terveydenhuollon tarpeisiin. Uusia synergiaetuja voimme hyödyntää myös muissa Pohjoismaissa. KMS-pohjaiset terveydenhuoltoalan ratkaisut Kööpenhaminan sairaalayhtymälle ja Det National Indikator -projekti ovat hyviä esimerkkejä tanskalaisesta osaamisestamme", toteaa TietoEnatorin Terveystoimen Tanskan-johtaja Marianne Woldbye-Tholin. "Nyt voimme käynnistää entistä suurempia sekä haasteellisempia projekteja asiakkaiden kanssa. Osto tukee myös strategista painotustamme terveydenhuollon ratkaisuihin", sanoo Enterprise Systems Copenhagenin toimitusjohtaja Martin Broch Pedersen. Lisätietoja: Juhani Kaisanlahti, johtaja, TietoEnator, Terveystoimi, puh. (09) 862 52471, 0400 643 371 Marianne Woldbye-Tholin, johtaja, TietoEnator Terveystoimi, puh. +45 39 17 28 60 Patrik Helenius, Enterprise Systems, puh. +45 33 73 23 73 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Enterprise Systems Enterprise Systems Copenhagenin tavoite on tukea ja kehittää asiakkaidensa liiketoimintaa laadukkaiden tietojärjestelmäratkaisujen avulla. Yritys haluaa parantaa Tanskassa kehitettävien tietojärjestelmäratkaisujen laatutasoa. Enterprise Systemsin laadukkaat ohjelmistot syntyvät toistuvan, rakenteisen ja analyyttisen kehitysprosessin tuloksena. Ohjelmistoissa sovelletaan olio- ja komponenttiperusteisia menetelmiä. Yritys tarjoaa asiakkailleen konsultointipalveluja tai vastaa kehitysprojekteista kokonaisuudessaan, jolloin vastuu kattaa koko projektin aina analyysista käyttöön. www.es.dk TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/24/20021024BIT00910/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/24/20021024BIT00910/wkr0002.pdf