TietoEnator osti Medigroupin liiketoiminnan

TietoEnator osti Medigroupin liiketoiminnan Pohjoismaiden johtava terveystoimen tietotekniikkaratkaisujen toimittaja TietoEnator on ostanut kuopiolaisen Medigroup Oy:n liiketoiminnan. Kauppa on osa TietoEnatorin terveystoimen kasvustrategiaa ja vahvistaa sen asemaa terveyskeskusten ja sairaaloiden järjestelmätoimittajana. Liiketoiminta ja siinä mukana olevat 9 työntekijää siirtyivät TietoEnatorille 1.1.2002 alkaen. Vuonna 1994 perustettu Medigroup on erikoistunut terveydenhuollon laskutusjärjestelmiin sekä mm. sairaaloiden Musti- ja terveyskeskusten Finstar-järjestelmien ylläpitopalveluihin. TietoEnatorilla on noin 30 vuoden kokemus terveydenhuollon tietotekniikkaratkaisuista ja yhteensä lähes 300 asiantuntijaa ko. sektorin tehtävissä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Suomessa kehitetty Effica on laaja tuotteistokokonaisuus, joka käsittää terveydenhuoltoa palvelevat ratkaisut terveyskeskuksille, hammashuoltoon, laboratoriotoimintaan ja sairaaloille. Lisätietoja: TietoEnator, johtaja Juhani Kaisanlahti, puh. (09) 8625 2471 tai 0400 643 371, juhani.kaisanlahti@tietoenator.com TietoEnator, toimialajohtaja Hannu Puuronen, puh. (08) 537 2743 tai 0400 291 801, hannu.puuronen@tietoenator.com Medigroup, toimitusjohtaja Matti Korhonen, puh. (017) 441 2511 tai 0400 676 414, matti.korhonen@medigroup.fi TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/02/20020102BIT00130/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/02/20020102BIT00130/bit0001.pdf