TietoEnator osti norjalaisen InfoVestin liiketoiminnan

TietoEnator osti norjalaisen InfoVestin liiketoiminnan TietoEnator on ostanut norjalaisen InfoVest Systempartner AS:n liiketoiminnan. Kauppa on osa TietoEnator Resource Managementin strategiaa ja vahvistaa edelleen liiketoiminta-alueen asemaa Pohjoismaiden johtavana voimavarojen hallinnan tietotekniikkaratkaisujen toimittajana. InfoVestin liiketoiminta ja kaikki 24 työntekijää ovat siirtyneet TietoEnatorille. Vuonna 1991 perustettu InfoVest on erikoistunut pk-yritysten talousohjauksen ratkaisuihin ja sovelluksiin. Kauppa kasvattaa TietoEnatorin talousohjauksen tarjontaa Norjassa, kun suurille ja keskisuurille organisaatioille suunnattu Economa-tuoteperhe täydentyy InfoVestin tuotteistolla. TietoEnator on jo entuudestaan Norjan johtava henkilöstöhallinnon ja palkanlaskennan ratkaisutoimittaja Huldt & Lillevik -tuoteperheellään. "Kauppa laajentaa palvelutarjontaamme tälle asiakassegmentille. Samalla se vahvistaa asemaamme myös tilitoimistojen ja niiden asiakkaiden it- kumppanina", toteaa johtaja Odd Ruud TietoEnatorista. Henkilöstö, talous, asiakassuhteet ja informaatio ovat organisaation neljä avainresurssia, joiden sovelluksiin ja ratkaisuihin TietoEnator Resource Management on keskittynyt. Avainresurssien tehokas hallinta nousee lähivuosina entistä strategisemmaksi kysymykseksi ja johtamisen keskeiseksi alueeksi. TietoEnatorilla on henkilöstöä Norjassa runsaat 1 000. Yhtiö toimii maassa seuraavilla liiketoiminta-alueilla: Finanssiryhmä, Tietoliikenne ja Media, Julkinen sektori, Tuotanto ja Logistiikka sekä Voimavarojen hallinta. Vuonna 2001 TietoEnatorin kasvu Norjassa oli yli 28 %. Myös tulos on parantunut merkittävästi aikaisemmista vuosista. Lisätietoja: TietoEnator Resource Management, johtaja Odd Ruud, puh. +47 920 62 839, sähköposti odd.ruud@tietoenator.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 11.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/26/20020226BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/26/20020226BIT00540/wkr0002.pdf