TietoEnator osti öljy- ja kaasualan konsultointiyrityksen

TietoEnator osti öljy- ja kaasualan konsultointiyrityksen Pohjoismaiden suurin ja Euroopan johtava lisäarvopalveluja tarjoava IT- yritys TietoEnator on vahvistanut edelleen asemiaan öljy- ja kaasuteollisuudessa hankkimalla omistukseensa sovellusten hallintaan ja ulkoistamiseen erikoistuneen stavangerilaisen Kantate BSP AS:n. Yrityksen 30 työntekijää siirtyvät oston myötä TietoEnatorin palvelukseen. Energiateollisuus on TietoEnatorin tärkeä painopistealue. Yrityksen kansallista ja kasvainvälistä öljyyn ja kaasuun liittyvää liiketoimintaa ohjataan Norjasta käsin. TietoEnatorilla on 15 vuoden kokemus tästä Norjan merkittävästä teollisuudenhaarasta ja se onkin maan suurin IT- konsultointiyritys maan öljy- ja kaasumarkkinoilla ja tietyillä sektoreilla jopa maailman johtava. - Kantate BSP AS:n osto on luontevaa seurausta kunnianhimoisesta kasvustrategiastamme. Haemme jatkuvasti yrityksiä, jotka voivat vahvistaa asemaamme öljy- ja kaasuteollisuudessa, kertoo TietoEnatorin öljy- ja kaasuliiketoiminnasta vastaava johtaja Trond Arve Pettersen. Kantate BSP AS on erikoistunut öljy- ja kaasusektoriin. Alan tuntemuksen lisäksi yritys täydentää merkittävästi TietoEnatorin palveluntarjontaa sovellusten hallintaan ja ulkoistamiseen liittyvällä osaamisellaan. - Sovellusten hallinta ja sitä täydentävät palvelut ovat suurin ja tärkein IT-palvelujen osa-alue öljy- ja kaasuteollisuudessa sekä Norjassa että kansainvälisesti. Siinä ovat kasvun avaimet. Olemme erittäin iloisia siitä, että Kantate BSP AS liittyy joukkoomme. Yritys on strategisesti kiintoisa toimija, jolla on runsaasti tämän tärkeän alan osaamista, Trond Arve Pettersen sanoo. Kantate BSP AS sijaitsee Stavangerissa - Norjan öljy- ja kaasuteollisuuden keskuksessa - jossa myös TietoEnatorin öljy- ja kaasuteollisuuden päätoimipaikka on. Kantaten asiakkaina on useita johtavia alan yrityksiä, kuten Smedvig ja Norske Shell. Uusi yritys liitetään osaksi Production & Logistics -yksikköä. Lisätietoja: Trond Arve Pettersen, Vice President for Oil & Gas, TietoEnator +47 51 96 30 00, +47 915 80 174, trond-arve.pettersen@tietoenator.com Per Bakseter, Country Manager Norway +47 22 07 60 00, +47 913 69 043, per.bakseter@tietoenator.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com Kantate BSP AS on sovellusten hallintaan ja ulkoistamiseen keskittynyt yritys, jolla on 30 työntekijää. Tämä Stavangerissa sijaitseva yritys tarjoaa palveluja öljy- ja kaasuteollisuudelle. Se on suuntautunut voimakkaasti avainasiakkaisiin ja yli 90 % sen liiketoiminnasta liittyy öljy- ja kaasuteollisuuteen. Kantate BSP AS tarjoaa asiantuntemusta ja vankkaa osaamista painopistealueillaan. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00140/bit0001.pdf