TietoEnator osti verkko-osaajan

TietoEnator osti verkko-osaajan Pohjoismaiden johtava IT-palvelujen toimittaja TietoEnator on hankkinut omistukseensa Fasett.Blå -nimisen yrityksen. Uuden kaupan ja vastikään toteutetun Kantate BSP AS:n oston myötä TietoEnatorin Stavangerissa sijaitsevan öljy- ja kaasuyksiön henkilöstömäärä nousee 40:een. TietoEnatorin kansallista ja kasvainvälistä öljyyn ja kaasuun liittyvää liiketoimintaa ohjataan Norjasta käsin. TietoEnatorilla on 15 vuoden kokemus tästä Norjan merkittävästä teollisuudenhaarasta ja se onkin maan suurin IT-konsultointiyritys maan öljy- ja kaasumarkkinoilla ja tietyillä sektoreilla jopa maailman johtava. IT-alaan erikoistuneen Fasett.Blå:n osto on tärkeä lisä TietoEnator Oil & Gas -yksikön toimintaan, ei vähiten Internet- ja verkkoratkaisuissa. Fasett.Blå on nuori kannattava yritys, jolla on 11 työntekijää ja jonka voittomarginaali viime vuonna oli 16,5 %. Yritys toimii öljy- ja kaasumarkkinoilla, ja sen painopistealueita liiketoiminnassa ovat viestintä ja suunnittelu, Internet-/verkkoratkaisut sekä e-learning. TietoEnator on viimeisen kahden vuoden aikana tehnyt yhteistyötä Fasett.Blån kanssa useissa projekteissa. Yhtiö on saavuttanut useita tunnustuksia viestinnän ja suunnittelun alueella, niin kansallisesti kuin kansainvälisesti. "TietoEnator on muutamassa päivässä hankkinut palvelukseensa 40 uutta öljy- ja kaasualan asiantuntijaa. Fasett.Blå on kiinnostava yritys, joka tuo arvokasta uutta osaamista ja palveluja. Yritys harjoittaa liiketoimintaa suurimpien kansainvälisten öljy-yhtiöiden kanssa keskeisillä viestinnän ja tiedotuksen aloilla", TietoEnatorin öljy- ja kaasuliiketoiminnasta vastaava johtaja Trond Arve Pettersen kertoo. "Fasett.Blån ja Kantate BSP AS:n ostot vahvistavat merkittävästi asemaamme kotimarkkinoilla. Tiiviit suhteet avainasiakkaisiin kotimaassa ovat tärkeä edellytys kansainväliselle kasvulle", Trond Arve Pettersen sanoo. Viime kuukausina TietoEnator Oil & Gas on vahvistanut läsnäoloaan Pohjoismaiden ulkopuolella perustamalla toimistot Lontooseen ja Aberdeeniin. Lisätietoja: Trond Arve Pettersen, Vice President for Oil & Gas in TietoEnator +47 51 96 30 00, +47 915 80 174 trond-arve.pettersen@tietoenator.com Per Bakseter, Country Manager Norway +47 22 07 60 00 +47 913 69 043 per.bakseter@tietoenator.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com Fasett.Blå on Internet-/verkkoyritys, jolla on 11 työntekijää. Yritys tarjoaa palveluja öljy- ja kaasuyhtiöille, ja sen erikoisalaa ovat viestintä ja suunnittelu, Internet-/verkkoratkaisut ja e-learning. Fasett.Blå sijaitsee Stavangerissa Norjassa. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00200/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00200/bit0003.pdf