TietoEnator panostaa SyncML:ään

TietoEnator panostaa SyncML:ään TietoEnator on uusinut jäsenyytensä SyncML Initiative -yhteenliittymän kanssa ja panostaa tämän teknologian hyödyntämiseen langattomissa ratkaisuissa. Jäsenyyden ansiosta (ns. Initiative Supporter -sopimus) TietoEnatorilla on mahdollisuus vaikuttaa SyncML-teknologian kehittämiseen sekä mahdollisuus ottaa nopeasti käyttöön alan uusimmat edistysaskelet. SyncML on XML-pohjainen avoin standardi järjestelmien välisen tiedon synkronointiin, erityisesti verkossa olevien järjestelmien ja mobiililaitteiden välillä. SyncML-standardin käyttäminen tuo etuja kaikille osapuolille kuluttajista laitevalmistajiin, palveluntuottajiin ja operaattoreihin. Sen ansiosta laitteiden käyttäjällä on esimerkiksi aina ajan tasainen kalenteri, yhteystietorekisteri tai sähköposti käytössään riippumatta siitä, mitä laitetta hän kulloinkin käyttää. Operaattori tai palvelutoimittaja puolestaan voi standardin ansiosta tarjota asiakkailleen yhteisen rajapinnan, riippumatta langattoman välineen tyypistä. SyncML on saanut laajan hyväksynnän televiestintätoimialalla. Sen edistäjiin kuuluvat alan suurimmat yritykset, mm. Nokia, Ericsson, Motorola, IBM, Lotus, Matsushita, Openwave ja Symbian (katso www.syncml.org). TietoEnatorin SyncML-osaamiskeskus sijaitsee Tampereella. Siellä työskentelee kymmenen tällä teknologialla toteutettaviin ratkaisuihin erikoistunutta asiantuntijaa. Tulevina vuosina tätä osaamista tarvitaan yhä enemmän, aina kun toteutetaan puhelimia päätelaitteina käyttäviä järjestelmiä. "Odotamme tälle alueelle erittäin merkittävää kasvua ja panostamme omaan toteutusosaamisemme", sanoo johtaja Harri Luuppala TietoEnatorista. Lisätietoja: Johtaja Harri Luuppala, TietoEnator, puh. (03) 23 59847, 0400 637 005 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/09/20020409BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/09/20020409BIT00320/wkr0002.pdf