TietoEnator siirsi Sampo Teollisuusvakuutuksen vahinkoilmoitukset Internet- ja mobiiliaikaan TietoEnator on toimittanut selainpohjaisen vahinkoilmoitusten käsittelyjärjestelmän Sampo Teollisuusvakuutukselle. Se on toteutettu yhteistyössä Sampo Teollisuusvakuutuksen ja Sammon Järjestelmäyksikön kanssa. Matkavakuutetut voivat nyt tehdä vahinkoilmoituksen Internet- tai mobiiliyhteyttä käyttäen jo matkalla heti tapaturman satuttua. Uusi palvelu merkitsee aiempaa nopeampaa ja luotettavampaa vahinkoilmoitusmenettelyä. Internet-vahinkoilmoituslomakkeella lähetetyt tiedot ohjataan ensin Sampo Teollisuusvakuutuksen palautejärjestelmään. Tarkistusten jälkeen ne siirtyvät edelleen automaattisesti vahinkokäsittelyjärjestelmiin. Ennen uuden ratkaisun käyttöönottoa asiakas toimitti lomakkeen vakuutusyhtiöönsä postitse. Vahinkoilmoitus on mahdollista lähettää yhtiöön paitsi Internetin välityksellä, myös Nokian Communicator-puhelimella. Mobiilipalvelun ensimmäinen käyttäjäryhmä on Sampo Teollisuusvakuutuksen asiakasyhtiöiden komennus- tai matkustajavakuutettu henkilöstö. Järjestelmän tekninen ratkaisu perustuu uuteen verkkoteknologiaan. Toteutuksessa on käytetty J2EE:n (Java 2 Enterprise Edition) uusia ominaisuuksia ja TietoEnatorin kehittämää Web Component Suite- sovelluskehystä. Sampo Teollisuusvakuutuksen ja TietoEnatorin yhteistyö finanssitoimialalla on tietotekniikkakumppanuutta, jossa molemmat osapuolet keskittyvät omaan ydinosaamiseensa. Lisätietoja: TietoEnator Teknologiajohtaja Tiina Kurki, TietoEnator Digital Finance Oy (09) 862 62440, 040 550 6336 Konsultti Pekka Turunen, (09) 862 63314, 040 741 9362 Sampo Teollisuusvakuutus Oy, jaospäällikkö Mikko Karemo, puh.010 514 5710, 040 768 4292 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com Sampo Oyj on Suomen ensimmäinen täyden palvelun finanssikonserni, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat pankkipalvelut, säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvät palvelut, investointipankkitoiminta ja vahinkovakuutukset. Uusi Sampo-konserni syntyi vuoden 2001 alussa, kun Vakuutusyhtiö Sampo ja pankkikonserni Leonia yhdistyivät. Mukana uudessa konsernissa on myös Mandatum. Konserniin kuuluva Sampo Teollisuusvakuutus Oy on erikoistunut pohjoiseurooppalaisten suuryritysten vakuuttamiseen ja riskienhallintaan. Sampo Teollisuusvakuutuksen nopeimmin kasvavia yksikköjä on yrityksen matkavakuutusjaosto. Sen tuotteita ovat komennusmatka- ja matkustajavakuutukset suomalaisyrityksille ympäri maailmaa. Palvelemme asiakkaitamme kaikkialla missä he toimivat. www.sampoindustrial.com/travel TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/10/20010910BIT00750/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/10/20010910BIT00750/bit0001.pdf