TietoEnator solmii puitesopimuksen Scandinavian Airlines Systemsin kanssa

TietoEnator solmii puitesopimuksen Scandinavian Airlines Systemsin kanssa SAS ja TietoEnator ovat päättäneet allekirjoittaa Pohjoismaat kattavan puitesopimuksen. Perusteena TietoEnatorin valinnalle olivat mm. sen teknologisen osaamisen kattavuus ja kyky tarjota monipuolisia konsultointipalveluja kaikkialla Pohjoismaissa. Puitesopimus merkitsee sitä, että TietoEnator jatkaa verkkojärjestelmien kehittämiseen, käytettävyyteen ja järjestelmäkehitykseen liittyvien vaativien palvelujen toimittajana Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. "Valitsimme TietoEnatorin sen kattavan toimiala- ja IT-osaamisen vuoksi, mutta myös hyvät kokemukset aiemmasta yhteistyöstä vaikuttivat. Siksi haluamme syventää suhdettamme edelleen", SASin hankintajohtaja Ingvar Söderlund kertoo. "Olemme tietysti erittäin tyytyväisiä siihen, että SAS valitsi meidät ensisijaiseksi toimittajakseen Pohjoismaissa", TietoEnatorin Travel & Transport -toimialan johtaja Åke Ekblad sanoo. "TietoEnatorissa yhdistyy ainutlaatuinen toimialatuntemus ja tiettyjen alojen, kuten sähköisen kaupankäynnin, huippuosaaminen. Olemme hyvin iloisia siitä, että tämä yhdistelmä on herättänyt luottamusta meihin matkailualan tärkeimpiin toimijoihin kuuluvassa asiakkaassa." SASin ulkoisten konsulttipalvelujen vuosibudjetti, johon myös TietoEnatorin osuus sisältyy, arvioidaan noin 500 miljoonaksi kruunuksi. Lisätietoja: Kjell Lökensgård, johtaja TietoEnator Services Sweden tel +46 8 703 62 00 kjell.lokensgard@tietoenator.com Åke Ekblad, johtaja TietoEnator Travel & Transport tel +46 8 703 62 00 ake.ekblad@tietoenator.com Dean Tosic, asiakasvastuuhenkilö, SAS tel +46 8 703 62 29 dean.tosic@tietoenator.com TIETOENATOR OYJ TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. telekommunikaatio, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bit.se Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/29/20000629BIT01080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/29/20000629BIT01080/bit0002.pdf