TietoEnator tarjoaa testauksenhallintaa ASP-palveluna

TIETOENATOR OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 21.11.2002 KLO 14.00 1 (1) TietoEnator tarjoaa testauksenhallintaa ASP-palveluna TietoEnator on ryhtynyt tarjoamaan tietojärjestelmien testauksen hallintaa ASP-palveluna Suomessa. Palvelun taustalla on tietojärjestelmäprojektien monimutkaistumisesta johtuva tarve kehitysprosessien ja tietojärjestelmien laadun optimoituun hallintaan. Viikko sitten aloitetulla palvelutoiminnalla on jo useita asiakkaita. TietoEnatorin testauksenhallintapalvelu perustuu Mercury Interactiven TestDirector-ohjelmistoon. Palvelun ansiosta testaus- ja kehitysprosessit tehostuvat, työ ohjautuu tuottavasti ja lopputuotteen eli valmiin tietojärjestelmän laatu paranee. Myös järjestelmäprojektien kustannukset alenevat ja niiden kesto lyhenee. Web-teknologiaan perustuvan testauksenhallintaratkaisun avulla asiakas voi raportoida ja hallita testausprosessiaan globaalisti. Osana palvelukokonaisuutta TietoEnator tarjoaa käyttöönotto-, koulutus- ja tukipalvelua. "Idea keskitetyn testauksenhallintapalvelun pystyttämisestä lähti liikkeelle asiakkaidemme laadunvarmistustarpeista. Testauksenhallinnan työvälineitä on hyödynnetty toistaiseksi lähinnä isoissa tietojärjestelmäkehityshankkeissa johtuen kalliista alkuinvestoinneista lisensseihin, palvelimeen, tiedon varastointiin ja järjestelmän ylläpitäjien kouluttamiseen. Tarvittiin ratkaisu, joka mahdollistaa tehokkaan testauksenhallintaratkaisun käyttöönoton joustavasti ja kustannustehokkaasti. TietoEnatorin tarjoama ASP-malli soveltuu sekä pienille että suurille kehityshankkeille, sillä sovellusvuokrausperiaatteiden mukaisesti asiakas maksaa vain käytöstä", sanoo osastopäällikkö Riku Tiula TietoEnatorin Quality Assurance Competence Centeristä. Mercury Interactive on TietoEnatorin yhteistyökumppani Pohjoismaissa. Testauksen hallinnan lisäksi yhteistyö kattaa myös muita palveluita, kuten suorituskykytestausta, testauksen automatisointia ja tuotantojärjestelmien palvelutason seurantaa. "Yhteistyömme TietoEnatorin kanssa on meille merkittävä kumppanuus. TietoEnatorilla on vahva markkina-asema sekä järjestelmäintegraatiossa että käyttö- ja ylläpitopalveluissa, joita meidän ratkaisumme ja tuotekokonaisuutemme tukevat", sanoo toimitusjohtaja Mika Gerlander Mercury Interactive Oy:stä. Lisätietoja: TietoEnator, osastopäällikkö Riku Tiula, Telecom & Media, Quality Assurance Competence Center, puh. 040-579 6083 Mercury Interactive Oy, toimitusjohtaja Mika Gerlander, puh. 0400-511 150 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Mercury Interactive on maailman johtava Business Technology Optimization -ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja ja ohjelmistotuotteita laadun- ja palvelutasonhallintaan sekä automaattiseen sovellustestaukseen. MI:n tuotteilla ja palveluilla testataan ja valvotaan proaktiivisesti liiketoimintakriittisten palvelujen ja sovellusten käytettävyyttä, suorituskykyä sekä loppukäyttäjien kokemaa todellista palvelutasoa. MI:n tuotteet ja palvelut auttavat yrityksiä minimoimaan riskejään it-projekteissa sekä ylläpitämään ja optimoimaan sovellustensa suorituskykyä ja todellista palvelutasoa myös käyttöönoton jälkeen tuotannossa. Yritykset ympäri maailmaa käyttävät Mercury Interactiven ratkaisuja sovelluksissaan ja IT-infrastruktuurissaan. Tämän vuonna 1989 perustetun yrityksen pääkonttori on Sunnyvalessa, Kaliforniassa, ja sillä on toimipaikat lisäksi 20 maassa. www.mercuryinteractive.com TIETOENATOR OYJ JAKELU:Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/21/20021121BIT00520/wkr0002.pdf