TietoEnator toimittaa käyttöpalvelut Sampo-konsernille

TietoEnator toimittaa käyttöpalvelut Sampo-konsernille TietoEnator on tehnyt Sampo-konsernin kanssa käyttöpalveluiden toimitussopimuksen, joka kattaa pankki- ja vakuutustuotantoympäristöjen keskitetyt käyttöpalvelut ja palvelinhotellit Suomessa. Sopimuskausi on kolme ja puoli vuotta ja alkaa 1.4.2001. Liikkeenluovutuksessa TietoEnatorin palvelukseen siirtyy Turussa 15 henkeä vanhoina työntekijöinä. Näin TietoEnatorille muodostuu Turkuun Sammon palveluun keskittyvä keskus. Pääosin tuleva palvelu perustuu kuitenkin kahteen pääkaupunkiseudulla sijaitsevaan palvelukeskukseen, jotka toimivat toistensa varakeskuksina. Entisen vakuutusyhtiö Sammon atk-tuotantotoiminta on hoidettu keskitetysti sisäisessä yksikössä SamNetissä. Entisen Leonian atk-tuotanto on hoidettu TietoEnatorin kanssa yhteisomistuksessa olevassa Tietoleoniassa, ja TietoEnator on toimittanut Leonian tarvitseman laitekapasiteetin sekä pääosan ohjelmistoista. Keskittämällä palvelut Sampo saa sekä laadullisia että kustannuksia alentavia synergiahyötyjä. Pitkäaikaisessa sopimuksessa on sovittu myös laajoista yhteisistä kehittämistoimista. Lisätietoja: TietoEnator Oyj, tulosyksikön johtaja Pekka Hirvonen, puh. (09) 8626 2341, 0400 600085 TietoEnator Oyj, johtaja Juhani Soininen, puh. (09) 8626 6012, 040 5028355 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com Sampo on täyden palvelun finanssikonserni, jonka tuotevalikoima sisältää kaikki pankki- ja vakuutuspalvelut. Konsernin liikevaihto vuonna 2000 oli 5,5 miljardia markkaa ja liikevoitto 1,6 miljardia markkaa. www.sampo-leonia.fi TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00670/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/20/20010320BIT00670/bit0001.pdf