TietoEnator toimittaa luottokorttiratkaisun hollantilaiselle rahoituskonse

TietoEnator toimittaa luottokorttiratkaisun hollantilaiselle rahoituskonsernille TietoEnator ja hollantilainen rahoituskonserni Fortis ovat solmineet lisenssisopimuksen luottokorttien hallintajärjestelmästä. Fortis käyttää Entra Card -korttijärjestelmää Visa- ja Europay-korttien myöntämiseen sekä hallinnoimiseen Hollannin markkinoilla. Järjestelmätoimitus ja siihen liittyvä konsultointityö ovat TietoEnatorin tytäryhtiön Entran suurin yksittäinen sopimus. Sopimukseen sisältyy myös viiden vuoden tukisopimus. Järjestelmä otettiin käyttöön elokuun lopussa 2001. - Fortisin kanssa solmittu sopimus on suurin yksittäinen hankkeemme tähän asti, sanoo Erik Clausen, Entra Payment Solutions -yksikön Business Area Manager. Rahoitusalalla siirrytään tällä hetkellä suurtietokoneympäristöistä helpommin skaalattavilla alustoille. Tällaisten ratkaisujen markkinat ovat suuret, ja Entra Card sopii hyvin asiakkaillamme parhaillaan tapahtuvaan IT-kehitykseen. Entra Card on IBM eServer iSeries -pohjainen ohjelmistotuote, joka on tarkoitettu luottokorttien myöntämiseen, hankkimiseen, lunastamiseen ja hallinnointiin. Yli 30 asiakasta maailmanlaajuisesti käyttää Entra Card -järjestelmää. Mukana on pankkeja, myymäläketjuja, teleoperaattoreita, hotelliketjuja ja rahoitusalan yrityksiä. Entra Card -järjestelmän avulla asiakkaat voivat hallita kustannustehokkaasti kortin käyttäjiä, heidän tapahtumiaan ja järjestelmään kytkettyjä kauppiaita. Entra Card tukee VISA-, Europay- ja MasterCard-kortteja sekä pankkien EMV- standardia. - Uusi luottokorttien hallintajärjestelmä antaa meille erinomaisen alustan nykyisiä ja tulevia palveluja varten, sanoo Fortisin korttienmyöntämistoiminnoista vastaavan Visa Card Services -yksikön talousjohtaja Wim Vliegenthart. Korttitoimintojemme jatkuva kehittäminen edellyttää sitä, että kehitämme jatkuvasti niiden taustalla olevia järjestelmiä. Entra on osoittautunut strategiseksi kumppaniksi tähän tarkoitukseen. Visa Card Services palvelee 1,7:ää miljoonaa kortinhaltijaa, sillä on sopimukset 90 000 kauppiaan kanssa ja se käsittelee kymmeniä miljoonia tapahtumia vuosittain. Betafin-yhteisyrityksen kautta Fortis hoitaa myös hollantilaisen Bijenkorf-myymäläketjun omaa korttiohjelmaa. Tämä ohjelma sisältyy myös Entran rahoituskonsernille tekemään hankkeeseen. Hanke on kestänyt kaksi vuotta, ja se aloitettiin valintamenettelyn jälkeen, jossa arvioitiin 25 toimittajan tuotteita. Niistä kolme esitestattiin, ja näiden testien perusteella valittiin lopullinen toimittaja. Lisätietoja: Erik Clausen, Business Area Manager, Entra Payment Solutions, Entra AB +46 8 597 90 361 erik.clausen@entragroup.com Entra on osa TietoEnatorin Finanssiryhmää. Lisätietoja www.entragroup.com. TietoEnator finanssitoimialan palvelut perustuvat Pohjoismaissa strategiseen kumppanuuteen asiakasyritysten kanssa. Tuoteliiketoiminta keskittyy avainteknologioihin ja tähtää Euroopan kautta globaaliksi e-finance -ratkaisujen toimittajaksi. Verkkopankkijärjestelmien lisäksi vahvoja tuotekokonaisuuksia ovat maksujärjestelmät sekä valitut pääomamarkkinatuotteet. TietoEnatorissa on yli 1600 finanssitoimialan tietotekniikka-asiantuntijaa, joilla on yli 300 asiakasta maailmanlaajuisesti ja toimipisteet 11 eri maassa. TietoEnator on pankki-, vakuutus- ja rahoitusalan johtava yhteistyökumppani Pohjoismaissa. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/20/20010920BIT00180/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/20/20010920BIT00180/bit0001.pdf