TietoEnator toimittaa M2M-ratkaisun Returpackille

TietoEnator toimittaa M2M-ratkaisun Returpackille TietoEnator on tehnyt Returpack AB:n kanssa sopimuksen palautusautomaatteihin tarkoitetun koneiden välisen tietoliikenneratkaisun kehittämisestä. Ratkaisu antaa aivan uusia mahdollisuuksia palautuspakkausten seurantaan Ruotsissa. Tilauksen arvo on noin 2,5 miljoonaa Ruotsin kruunua. Returpack huolehtii Ruotsin alumiinitölkkien ja PET-palautuspullojen kierrätyksestä. Toiminta edellyttää tehokasta tietojenkäsittelyä. TietoEnatorin koneiden väliseen kommunikaatioon tarkoitetun M2M- ratkaisun ansiosta Returpack pystyy entistä paremmin hyödyntämään automaatteihin tallentunutta tietoa, mikä mahdollistaa palautuksen hienosäädön ja tehokkaan hallinnan. Myös tietojen lähettäminen automaatteihin käy entistä joustavammin. - Ratkaisu on meille strategisesti tärkeä, koska pystymme sen avulla automatisoimaan ja kehittämään tietojenkäsittelyä. Lisäksi uusi järjestelmä vastaa myös sidosryhmien tarpeisiin, ja se voidaan esimerkiksi integroida kauppaketjujen muihin järjestelmiin. TietoEnator kehittää meille kokonaisratkaisun. Aiemmin yhteistyössä toteuttamamme M2M-projekti osoitti, että on mahdollista toteuttaa ratkaisuja, joissa yhdistetään liiketaloudellinen hyöty ja huipputeknologia, ja siksi valitsimme toimittajaksi TietoEnatorin, sanoo Returpackin toimitusjohtaja Jan Rehnberg. - On jännittävää seurata, miten M2M-tietoliikenne voi tehostaa toimintaa. Kun kaikilla osapuolilla on käytettävissään oikeat tiedot, palautuspakkausten käsittely sujuu entistä edullisemmin ja varmemmin. Ei ole epäilystäkään siitä, että M2M tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia toiminnan tehostamiseen eri yrityksissä. Olemme todenneet, että asiakkaamme haluavat entistä useammin kokonaisratkaisuja ja että painopiste on niissä liiketaloudellisissa eduissa, joita ratkaisuilla voidaan saavuttaa, kertoo Mikael Carlsson TietoEnatorin M2M Solution Centeristä. TietoEnatorin M2M Solution Center tarjoaa asiakkaille kokonaisratkaisun, johon kuuluu tarveanalyysi, liiketoiminnan kehittäminen, järjestelmäintegraatio ja käyttöpalvelu. Ruotsissa on nykyään noin 6 000 palautusautomaattia, jotka on sijoitettu 4 000:een eri liikkeeseen. Alumiinitölkkien ja PET-palautuspullojen vaadittu kierrätysaste on 90 prosenttia. Returpack pyrkii jatkuvasti aktivoimaan kotitalouksia ja muita kohderyhmiä kierrättämään pakkauksia ja lisäämään panttien käyttöä. Yrityksen omistajat edustavat pakkausteollisuutta, kaupan järjestöjä ja panimoita. Lisätietoja: Mikael Carlsson, M2M Solution Center, TietoEnator, +46 8-703 62 74, +46 708-50 00 09 Jan Rehnberg, toim.joht., Returpack, +46 8-556 005 00 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 12.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com www.tietoenator.com/m2m TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00290/wkr0002.pdf