TietoEnator toimittaa Metsä-Serlalle kartonkitehtaiden tietojärjestelmät

TietoEnator toimittaa Metsä-Serlalle kartonkitehtaiden tietojärjestelmät Metsä-Serlan Pakkausryhmän kartonkitehtaat ovat valinneet TietoEnatorin kartonkitehtaiden tehdastietojärjestelmien toimittajaksi. Tieto Paper Solution -tuotteeseen perustuvat toimitukset kattavat tehtaiden tuotannonohjauksen ja -raportoinnin, laatuinformaatiojärjestelmän sekä liittymät tehtaiden automaatioon ja konsernitason myyntijärjestelmään. Vuoden 2001 aikana järjestelmä asennetaan Simpeleen, Kyron, Äänekosken ja Takon tehtaille. Toimitus on Suomessa tähän asti toteutetuista metsäteollisuuden tehdastietojärjestelmähankkeista mittavin. Metsä-Serlan Pakkausryhmän tavoitteena on kehittää edelleen tehtaittensa erikoistumista vaativiin loppukäyttöalueisiin ja toteuttaa yhtenäiseen toimintatapaan perustuva tehokas teollinen rakenne. TietoEnatorin valinta toimittajaksi perustui pakettiratkaisuun, jatkuvaan kehitykseen ja toimialaosaamiseen. Tieto Paper Solution on maailman johtava paperi- ja kartonkiteollisuuden tehdastietojärjestelmä. Kuluneen vuoden aikana järjestelmiä on toimitettu mm. Suomeen, Saksaan, Ranskaan, Italiaan, USA:han, Tsekin tasavaltaan ja Ruotsiin. Lisätiedot: Jukka Kettunen, tehtaanjohtaja, Metsä-Serla Oyj, 050-5988506 Kauko T Pekkanen, johtaja, Metsä-Serla Oyj, 010 46 94372 Sakari Ruotsalainen, johtaja, TietoEnator Oyj, puh. 03 217 5934 Timo Jäätvuori, myyntipäällikkö, TietoEnator Oyj, puh. 03 589 5520 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto n. 1,2 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/07/20001107BIT01090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/07/20001107BIT01090/bit0002.pdf