TietoEnator toimittaa rautateiden liikkuvan kaluston katsastuksen tietojärjestelmän Ratahallintokeskukselle Rataverkosta ja rautatieliikenteen turvallisuudesta vastaava Ratahallintokeskus on valinnut TietoEnator Oyj:n rautateiden liikkuvan kaluston katsastuksen tietojärjestelmän toimittajaksi. Ratahallintokeskuksen tietojärjestelmäarkkitehtuuriin soveltuva junien, veturien, vaunujen ja työkoneiden sekä museokaluston Oracle-pohjainen katsastusjärjestelmä tehostaa kaluston kunnossapidon valvontaa entisestään. Ratahallintokeskus valitsi katsastustietojärjestelmänsä toteuttajan keväällä käynnistyneen määrittelyprojektin tulosten perusteella. TietoEnator on toteuttanut vastaavantyyppisiä ratkaisuja myös maantie-, vesi- ja ilmaliikenteeseen. Lisätietoja: myyntipäällikkö Jouko Ruuttunen, TietoEnator Oyj, puh. 09-862 6000 tai 0400-465 635 turvallisuusjohtaja Kari Alppivuori, Ratahallintokeskus, puh. 09-5840 5111 tai 040-566 1218 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes 11.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Ratahallintokeskus on liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonalan virasto, joka hallinnoi rataverkkoa laitteineen, rakenteineen ja maa- alueineen. Ratahallintokeskus vastaa rataverkon ylläpitämisestä sekä rautatieliikenteen turvallisuudesta ja muista radanpitoon liittyvistä viranomaistehtävistä. www.rhk.fi TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/25/20020225BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/25/20020225BIT00150/wkr0002.pdf