TietoEnator toimittaa Scania Finansille asiakasrahoituksen kokonaisratkaisun

TietoEnator toimittaa Scania Finansille asiakasrahoituksen kokonaisratkaisun TietoEnatorin omistama Entra on aloittanut yhteistyön Scania Finansin kanssa. Tavoitteena on yksinkertaistaa niiden 11 000 rahoitussopimuksen hallintoa, joita Scania Finans hoitaa pohjoismaiden markkinoilla. Yhteistyöhön sisältyy se, että TietoEnator kehittää Internetiin perustuvan myynnin tukeen ja luottohakemusten käsittelyyn tarkoitetun järjestelmän sekä kehittää edelleen Scania Finansin olemassa olevia rahoitusjärjestelmiä. Ratkaisu yksinkertaistaa rahoituksen järjestämisprosessia Scanian noin sadan pohjoismaisen jälleenmyyjän kohdalla. - Rahoituskysymykset ovat tärkeä osa myyntityötä, sillä kuorma-auton ostaminen on asiakkaillemme suuri investointi. Valitsimme yhteistyökumppaniksemme TietoEnatorin, koska sillä on tarvittavaa osaamista ja pitkäjänteisyyttä, joiden ansiosta tulevaisuuden liiketoimintamme on menestyksellistä, kun meillä on tehokas asiakassopimusten hoito ja toimivat myyntityökalut, sanoo Scania Finansin toimitusjohtaja Leif Christensson. Scania Finans on toiminut jo yli 50 vuotta ja on yksi Ruotsin vanhimmista rahoitusyhtiöistä. Lähes puolet Scanian pohjoismaisista asiakkaista rahoittaa hankintansa Scania Finansin kautta, minkä vuoksi rahoitusyhtiö on Scanian myyntiorganisaation kannalta tärkeä kilpailuvaltti. - Scania Finans on toiminnassaan tavoitehakuinen ja kehittää jatkuvasti tarjontaansa rahoituksen alalla. Tehty sopimus on alkuna pitkäaikaiselle yhteistyölle, jonka kuluessa tulemme jatkuvasti terävöittämään Scania Finansin toiminnan tehokkuutta toimivan järjestelmätuen avulla samalla, kun tarjoamme yhtiön käyttöön rahoitukseen liittyvien tietotekniikkapalvelujen alalta keräämämme kokemuksen, sanoo Entran toimitusjohtaja Martin Sjöberg. Yhteistyön puitteissa TietoEnator muun muassa päivittää Scania Finansin olemassa olevia rahoitusjärjestelmiä ja nostaa niiden kapasiteettia. Uusi ratkaisu nopeuttaa tarjousten tekoa ja luotonvalvontaa sekä toimii viestintäkanavana Scania Finansin ja sen jälleenmyyjäverkoston välillä. Lisätietoja: Martin Sjöberg, toimitusjohtaja, Entra AB +46 709 790 870, martin.sjoberg@entragroup.com Leif Christensson, toimitusjohtaja, Scania Finans AB +46 8 553 837 40, leif.christensson@scania.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Entra on osa TietoEnatorin Finanssiryhmää. Lisätietoja www.entragroup.com. TietoEnator finanssitoimialan palvelut perustuvat Pohjoismaissa strategiseen kumppanuuteen asiakasyritysten kanssa. Tuoteliiketoiminta keskittyy avainteknologioihin ja tähtää Euroopan kautta globaaliksi e-finance -ratkaisujen toimittajaksi. Verkkopankkijärjestelmien lisäksi vahvoja tuotekokonaisuuksia ovat maksujärjestelmät sekä valitut pääomamarkkinatuotteet. TietoEnatorissa on yli 1700 finanssitoimialan tietotekniikka-asiantuntijaa, joilla on yli 300 asiakasta maailmanlaajuisesti ja toimipisteet 11 eri maassa. TietoEnator on pankki-, vakuutus- ja rahoitusalan johtava yhteistyökumppani Pohjoismaissa. Scania Finans AB on Scania CV AB:n kokonaan omistama tytäryhtiö. Yhtiö vastaa Scanian asiakasrahoitustoiminnasta Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Scania Finans AB:n pääkonttori sijaitsee Södertäljessä. Muiden pohjoismaiden toimintaa ohjataan niissä sijaitsevista haarakonttoreista. Yhtiöllä on noin 30 työntekijää. Scania Finans AB tarjoaa Scanian pohjoismaisille asiakkaille monenlaisia rahoituspalveluja, kuten lainoja, osamaksuluottoja ja erilaisia leasingsopimuksia. Yhtiö toimii yhteistyössä Scanian pohjoismaisen myynti- ja maahantuojaverkoston kanssa. Nykyisin yhtiöllä on hoidossaan noin 11 000 sopimusta, joiden yhteenlaskettu rahallinen arvo on noin 5 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja on saatavissa yhtiön verkkosivuilta osoitteesta www.scaniafinans.com. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00540/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00540/bit0002.pdf