TietoEnator uudistaa liettualaisen pankin maksukorttipalvelut

TIETOENATOR OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 13.1.2003 KLO 10.00 1 (1) TietoEnator uudistaa liettualaisen pankin maksukorttipalvelut TietoEnator on tehnyt liettualaisen Ûkio Bankas -pankin kanssa sopimuksen uuden sukupolven maksukorttiratkaisujen toimittamisesta sekä pankin palvelujärjestelmän kehittämisestä. Toimitettava Transmaster- ohjelmistoratkaisu mahdollistaa pankin joustavan siirtymisen uusiin teknologioihin sekä EMV-standardin mukaisten älykorttien liikkeellelaskun. Transmaster on TietoEnator Financial Solutions SIA:n kehittämä ohjelmisto korttitapahtumien koko elinkaaren kattavaan käsittelyyn aina kortin myöntämisestä internet- ja mobiilimaksutapahtumiin asti. Yli 35 pankkia ja finanssialan yritystä kymmenessä maassa käyttää Transmaster- järjestelmää. "Päädyimme hankkimaan tämän ohjelmiston, sillä jatkossa Ûkio Bankas laskee liikkeelle ja käyttää vain kaikkein luotettavimpia ja turvallisimpia älykortteja. TietoEnatorin järjestelmä vastaa täysin tarpeitamme", sanoo Lina Balciunaite, maksukorttiosaston johtaja Ûkio Bankas -pankista. "Transmaster-ohjelmisto tarjoaa Ûkio Bankas -pankin asiakkaille uusia kortin käyttötapoja. Uuden tekniikan ansiosta pankin asiakkaat voivat mm. hallinnoida varojaan tehokkaammin, valita maksutilinsä valuutan ja aktivoida käyttöluoton maksukortin avulla", lisää Maris Ozolins, TietoEnator Financial Solutions SIA:n toimitusjohtaja. Lisätietoja: Maris Ozolins, Toimitusjohtaja, TietoEnator Financial Solutions SIA, puh. +371 7286660 Jaakko Parkkinen, Vice President, TietoEnator Banking & Finance, puh.(09) 8626 0685 Lina Balciunaite, maksukorttiosaston johtaja, Ûkio Bankas, puh. +370 (37) 301379 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 13.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00010/wkr0002.pdf