TietoEnator vahvistaa asemaansa rahastojärjestelmissä hankkimalla Eumetrixin

TietoEnator vahvistaa asemaansa rahastojärjestelmissä hankkimalla Eumetrixin TietoEnatorin omistama ja sen Finanssiryhmään kuuluva Entra on ostanut kaikki ruotsalaisen rahastonhallintajärjestelmien toimittajan Eumetrixin osakkeet. Kaupan myötä noin 50 ihmistä siirtyy TietoEnatorin palvelukseen ja TietoEnator saa johtavan kansainvälisille markkinoille sovitetun rahastojärjestelmän. Näin TietoEnator myös vahvistaa edelleen asemaansa rahastojärjestelmien markkinoilla Pohjoismaissa. Eumetrixin hankinta vahvistaa rooliamme sekä pienten että suurten yritysten rahastoratkaisujen toimittajana Pohjoismaissa, sanoo Entran toimitusjohtaja Martin Sjöberg. Kaupan myötä saamme kansainvälisen keihäänkärkituotteen, ja lisäksi se vahvistaa organisaatiotamme, koska palvelukseemme siirtyy monta kokenutta konsulttia. Ruotsissa Eumetrixillä on vahva asema rahastojärjestelmien markkinoilla. Hieman yli 50:tä prosenttia maan rahastovaroista hallitaan yrityksen kehittämillä järjestelmillä, ja yksi yrityksen asiakkaista on Ruotsin suurin rahastoyhtiö Robur. Rahastojärjestelmä sopii suurille tosiaikaisille tapahtumamäärille, ja se voidaan sovittaa käytettäväksi useilla markkinoilla, joilla on eri valuutat ja erilainen lainsäädäntö. Ohjelmistomme yhdistettynä TietoEnatorin vahvuuteen ja näkyvyyteen markkinoilla antaa edellytykset tuoda uusi rahastojärjestelmien standardi eurooppalaisille markkinoille, sanoo Eumetrixin toimitusjohtaja Torbjörn Jönsson. Ruotsin markkinat ovat sekä IT- kehityksen että uusien säästämismuotojen käytön kärjessä. Käytämme hyväksi tätä kokemusta, kun kansainväliset markkinat kehittyvät. Lisätietoja: Martin Sjöberg, toimitusjohtaja, Entra AB, puh. +46 8 597 90 000, martin.sjoberg@entragroup.com Torbjörn Jönsson, toimitusjohtaja, Eumetrix, +46 733-67 60 08, Torbjorn.Jonsson@eumetrix.com Entra on osa TietoEnatorin Finanssiryhmää. Lisätietoja www.entragroup.com. TietoEnator finanssitoimialan palvelut perustuvat Pohjoismaissa strategiseen kumppanuuteen asiakasyritysten kanssa. Tuoteliiketoiminta keskittyy avainteknologioihin ja tähtää Euroopan kautta globaaliksi e-finance -ratkaisujen toimittajaksi. Verkkopankkijärjestelmien lisäksi vahvoja tuotekokonaisuuksia ovat maksujärjestelmät sekä valitut pääomamarkkinatuotteet. TietoEnatorissa on yli 1700 finanssitoimialan tietotekniikka-asiantuntijaa, joilla on yli 300 asiakasta maailmanlaajuisesti ja toimipisteet 11 eri maassa. TietoEnator on pankki-, vakuutus- ja rahoitusalan johtava yhteistyökumppani Pohjoismaissa. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com Eumetrix tarjoaa vakio-ohjelmistoja ja ratkaisuja sijoitusrahastoyhtiöille. Sen asiakkaita ovat mm. Robur ja SEB. Eumetrix tukee sekä Ruotsissa että Norjassa tehtyjä asennuksia. Yrityksen pääkonttori on Tukholmassa, ja 1.9.2001 sillä oli 50 työntekijää. TIETOENATOR OYJ JAKELU Helsingin pörssi Tukholman pörssi Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/24/20010924BIT00570/bit0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/24/20010924BIT00570/bit0001.rtf