TietoEnator vahvistaa kansainvälistä asemaansa maksuliikenneratkaisujen al

TietoEnator vahvistaa kansainvälistä asemaansa maksuliikenneratkaisujen alalla TietoEnatorin omistama Entra ja Sema ovat päättäneet lopettaa Entra Cardia koskevan markkinointi- ja myyntiyhteistyönsä. Päätös tarkoittaa, että TietoEnator vastaa itse Entra Cardin maailmanlaajuisesta myynnistä ja asiakastuesta Entran kautta. Sen vuoksi TietoEnator ottaa hoitaakseen nykyiset asiakkaat, joihin kuuluu mm. Standard Chartered Bank Dubaissa ja Zimbabwessa, The Saudi British Bank Saudi-Arabiassa sekä egyptiläinen Commercial International Bank, jotka ovat hankkineet Entra Card - ympäristön luottokorttien käsittelyä varten. - Tavoitteemme on lisätä Entra Cardin myyntiä kansainvälisillä markkinoilla ja samalla päästä lähemmäksi asiakkaitamme, sanoo Entra Payment Solutions -alueen johtaja Erik Clausen. Ottamalla asiakasvastuun itsellemme voimme tarjota vanhoille asiakkaillemme nopeaa tukea ja antaa heille entistä enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa Entra Cardin tulevaan kehitykseen. Entra Card on luottokorttien varmennukseen ja hallintoon tarkoitettu ohjelmisto pankeille ja liikelaitoksille. Entra Cardia maailmanlaajuisesti luottokorttitapahtumiensa käsittelemiseen käyttäviä asiakkaita on yli kolmekymmentä. Ne ovat pankkeja, kauppaketjuja, puhelinyhtiöitä, hotelliketjuja ja rahoituslaitoksia. Entra Card tarjoaa asiakkaille kustannustehokkaan järjestelmän kortinhaltijoiden, tapahtumien ja kauppiasyhteyksien hallintaan. Entra Card tukee VISA-, Europay- ja MasterCard-kortteja sekä pankkien käyttämää EMV-standardia. Sema tarjoaa jatkossa omaa ratkaisuaan ja siirtää TietoEnatorille asiakasvastuun pankeista, jotka sijaitsevat Lähi-idässä, Afrikassa, Väli- Amerikassa, Karibian alueella ja Itä-Euroopassa. Lisätietoja: Lennart Lindgren Director, Strategic Business Development Entra Payment Solutions Entra AB Puh: +46 8 597 90 789 Lennart.lindgren@entragroup.com Erik Clausen Business Area Manager, Entra Payment Solutions Entra AB Puh: +46 8 597 90 361 Erik.clausen@entragroup.com Entra on osa TietoEnatorin Finanssiryhmää. Lisätietoja www.entragroup.com. TietoEnator finanssitoimialan palvelut perustuvat Pohjoismaissa strategiseen kumppanuuteen asiakasyritysten kanssa. Tuoteliiketoiminta keskittyy avainteknologioihin ja tähtää Euroopan kautta globaaliksi e-finance -ratkaisujen toimittajaksi. Verkkopankkijärjestelmien lisäksi vahvoja tuotekokonaisuuksia ovat maksujärjestelmät sekä valitut pääomamarkkinatuotteet. TietoEnatorissa on yli 1700 finanssitoimialan tietotekniikka-asiantuntijaa, joilla on yli 300 asiakasta maailmanlaajuisesti ja toimipisteet 11 eri maassa. TietoEnator on pankki-, vakuutus- ja rahoitusalan johtava yhteistyökumppani Pohjoismaissa. TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00680/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00680/bit0002.pdf