TietoEnator vahvistaa M2M-palveluvalikoimaansa

TietoEnator vahvistaa M2M-palveluvalikoimaansa TietoEnator vahvistaa laitteiden välistä viestintää tarkoittavaa M2M- osaamistaan ja palveluvalikoimaansa yhteistyössä alan sovellustoimittajien kanssa. Ensimmäisiin teknologiakumppaneihin kuuluu Akumiitti Telematics, jonka middleware-ratkaisua koskeva yhteistyösopimus julkistettiin 17.12.2001. TietoEnatorin tavoitteena on tarjota asiakkaille kokonaisvaltaista palvelua, jossa yhdistyy vahva toiminnallisuus, teknologinen erityisosaaminen ja asiakkaan järjestelmäympäristön integrointiosaaminen saumattomaksi kokonaisuudeksi. Langaton M2M on suhteellisen uusi tietotekniikan sovellusalue, jonka mahdollisuuksiin TietoEnator uskoo vahvasti. "Langattomien verkkojen avulla koneiden ja laitteiden liittäminen IT-Infrastruktuuriin ja yhteyden muodostaminen niiden välille voidaan toteuttaa helposti ja kustannustehokkaasti", sanoo TietoEnatorin kehitysjohtaja Juhani Strömberg. "Laitteiden välisestä langattomasta viestinnästä tulee tietoyhteiskunnan rakentamisen tärkeä kehitysaskel", Strömberg jatkaa. TietoEnator tarjoaa M2M-ratkaisuihin liittyvää konsultointia kuten tarvemäärittelyä ja hyödynnettävyyden arviointia, sekä systeemi- integrointia, jossa etsitään sopivin M2M-ratkaisuteknologia ja sovelletaan se asiakkaan järjestelmäympäristöön. "TietoEnator on kokenut systeemi-integraattori, jolla on hyvin asiakaslähtöinen lähestymistapa M2M-ratkaisuihin. Yhteistyömme avulla voimme tarjota yritystemme nykyisille ja tuleville asiakkaille kustannustehokkaita ratkaisuja laitteiden väliseen viestintään", sanoo Akumiitti Telematicsin toimitusjohtaja Matti Kuivalainen. M2M-ratkaisut mahdollistavat koneiden ja laitteiden kytkemisen tietoverkkoon ja niiden toiminnan ohjaamisen ja seuraamisen ajasta ja paikasta riippumatta. Kustannussäästöjä syntyy toimintaprosessien yksinkertaistamisen ja automatisoinnin myötä. Tyypillisiä sovelluskohteita M2M-ratkaisuille ovat kulutusmittareiden etäluku, kohteiden, laitteiden ja prosessien etävalvonta, kuljetusten hallinta sekä terveydenhoidossa ihmisen elintoimintoihin liittyvä mittaaminen. Lisätietoja: TietoEnator, johtaja Mikko Rauko, puh. (09) 862 65577, 0400-413 490 TietoEnator, kehitysjohtaja Juhani Strömberg, puh. (09) 862 61515, 0400-402 158 Akumiitti Telematics Oy, CEO Matti Kuivalainen, puh. 020 1500 767, matti.kuivalainen@akumiitti-telematics.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com Akumiitti Telematics Oy kehittää ja markkinoi laitteiden välisiä kommunikaatioratkaisuja, joiden avulla yritykset voivat liittää mobiilit päätelaitteet saumattomasti yrityksen tietojärjestelmään. Ratkaisu parantaa tuottavuutta ja tuo yrityksille uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Akumiitti Telematics myy tuotteitaan systeemi-integraattoreiden kautta ja tekee yhteistyötä päätelaitteiden valmistajien kanssa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Lisäksi yhtiöllä on toimisto Frankfurtissa, Saksassa. www.akumiitti-telematics.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00530/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00530/bit0001.pdf