TietoEnator vahvistaa Ruotsissa yhteistyötään Capellan kanssa

TietoEnator vahvistaa Ruotsissa yhteistyötään Capellan kanssa myymällä tulostuspalvelunsa TietoEnator on päättänyt myydä tulostustuotantonsa Ruotsissa Capellalle. Osapuolet ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka yhteinen tavoite on kaikkien tulostuspalvelujen siirto Capella-konsernille kevään 2001 aikana. Capella jatkaa toimintaa TietoEnatorin tiloissa Ruotsin Älvsjössä. Yhteistyösopimus Capellan kanssa on voimassa viisi vuotta ja sisältää jatko-option. TietoEnator hankkii sopimusjakson aikana tulostuspalveluja arviolta noin 300 miljoonalla Ruotsin kruunulla. Yhteistyö Capellan kanssa on TietoEnatorin kannalta voimakas panostus tarjottavan tulostustuotannon konseptin laajentamiseksi. Yhteistyön tuloksena asiakkaiden käytössä on entistä laajempi tulostuspalveluiden valikoima. Tulostuspalvelut ovat Capellan ydinosaamista. Yhteistyön myötä TietoEnatorilla ja sen asiakkailla on käytössään muun muassa Capellan vaihtoehtoiset tuotantotavat, jotka mahdollistavat lyhyemmät toimitusajat ja tarjoavat uusia mahdollisuuksia varmuuskopiointiin. TietoEnatorin yhteistyö Capellan markkinointiorganisaation kanssa varmistaa myös sen, että asiakkaiden tulostuspalveluille asettamat vaatimukset voidaan täyttää entistä paremmin. - Olemme TietoEnatorissa hyvin tyytyväisiä tulevaan yhteistyöhön Capellan kanssa. Kun aiemmin olemme tarjonneet asiakkaillemme tulostustuotantoa palveluidemme kapeana osana, voimme nyt tarjota pitemmälle kehitetyt tulostuspalvelut ammattitaitoisen yrityksen kautta, joka kehittää palvelujensa laatua jatkuvasti. Samaan aikaan voimme keskittää voimavaramme kehittämään asiakkaillemme vielä edistyneempiä ratkaisuja, johtaja Gunnar Strömberg TietoEnatorin Käsittely- ja verkkopalveluista sanoo. - Capella ja TietoEnator ovat toimineet yhteistyössä tulospalvelualalla jo useita vuosia. Tämä kauppa syventää ja kehittää yhteistyötä entisestään. Nyt me voimme tarjota TietoEnatorin asiakkaille koko palvelukirjomme sähköisten ja fyysisten liikeasiakirjojen sektorilla, konserninjohtaja Ingmar Wedar Capellasta toteaa. Lisätietoja: Gunnar Strömberg, TietoEnator Käsittely- ja verkkopalvelut, puh. +46 708 12 18 18 Sähköposti: gunnar.s.stromberg@tietoenator.com Ingmar Wedar, Capella, puh. +46 70 752 32 00 Sähköposti: ingmar.wedar@capellasweden.com TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com Capella on IT-alan taitotieto- ja palveluyritys, jolla on yli 27 vuoden kokemus alalta. Capella Group AB:n tytäryhtiön Capella AB:n toimintoihin Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa kuuluu suurten fyysisten ja sähköisten asiakirjamäärien käsittely. Ensi sijassa tämä tarkoittaa tietokonejärjestelmien, esimerkiksi laskujen, tiliotteiden ja hintaluetteloiden tulostamista. Tämän lisäksi yritys tallentaa asiakirjoja arkistointi- ja hakutarkoituksiin eri tietovälineisiin, kuten mikrofilmille ja optisiin levyjärjestelmiin. Palvelut kattavat myös niin sanotun Demand Publishing (DP) -toiminnan, joka tarkoittaa julkaisujen, kuten koulutusmateriaalin, käyttöoppaiden jne. tulostamista sähköisessä muodossa. Capella-konsernin liikevaihto on noin 230 miljoonaa Ruotsin kruunua. TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00670/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/26/20010226BIT00670/bit0001.pdf