TietoEnatorille jälleenmyyjiä Kiinaan

TietoEnatorille jälleenmyyjiä Kiinaan TietoEnator on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen kahden kiinalaisen jälleenmyyjän Wanfang Datan and Isticin kanssa haku- ja arkistojärjestelmä Tripin jälleenmyynnistä. Sopimusten ansiosta Tripiä myydään Kiinassa jatkossa sekä yksityiselle että julkiselle sektorille. Tripiä käytetään mm. uuden verkkopohjaisen kirjasto- ja julkaisujärjestelmän rakentamiseen Kiinaan hiljattain perustetulle uudelle viranomaiselle National Accounting Institutelle, joka käyttää järjestelmää kirjallisuuden, asiakirjojen ja tutkimusaineiston hallintaan. NAI:n tehtävänä on kiinalaisen kirjanpitojärjestelmän kehittäminen ja siihen liittyvä koulutus. - Olen iloinen, että meidän Ruotsissa kehittämiämme ratkaisuja käytetään myös kansainvälisesti. Sisällönhallinta eli erittäin suurten strukturoimattomien tietomäärien verkkopohjainen julkaisu ja käsittely on meille merkittävä ja jatkuvasti kasvava toiminta-alue, sanoo TietoEnator Technology AB:n toimitusjohtaja Jouko Kangas. Trip on TietoEnatorin kehittämä ja omistama kehitysympäristö, jolla luodaan vapaaseen tekstihakuun perustuvia tietoarkistoja. Ohjelmistoa käytetään pääasiassa verkkopohjaisten ratkaisujen yhteydessä suurten tietomäärien varastoimiseen, hakuun ja julkaisuun. Trip käsittelee perinteistä tekstiä, Office- ja XML-asiakirjoja sekä kuvia ja videofilmiä. Ruotsissa Tripiä käyttävät mm. valtionkonttori, eduskunta, Telia, Saab Aircraft, tiehallinto, posti ja Ruotsin radio. Suomessa asiakkaita ovat esim. Eduskunta, Alma Media, VTT ja UPM-Kymmene. Kansainvälisistä asiakkaista voidaan mainita esimerkiksi Bayer, Boehringer-Ingelheim, Schering ja Handelsblatt. Trip on asennettu yli kahdelle sadalle asiakkaalle yli kymmeneen eri maahan. Suurimmilla asiakkailla on yli 50 miljoonaa asiakirjaa talletettuna, ja niiden tietomäärät kasvavat nopeasti, jopa yli 20 000 uudella asiakirjalla päivässä. Lisätietoja antaa: Toimitusjohtaja Jouko Kangas, TietoEnator Technology, puh. +46 8 590 957 00 jouko.kangas@tietotech.se TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori ja metsäteollisuus. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/06/20010606BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/06/20010606BIT00160/bit0001.pdf