TietoEnatorille maailmanlaajuinen Energy Components -sopimus BP:n kanssa

TietoEnatorille maailmanlaajuinen Energy Components -sopimus BP:n kanssa TietoEnator on tehnyt Master License Agreement (MLA) - käyttöoikeussopimuksen BP:n kanssa. Sopimuksen myötä BP:n öljyn- ja kaasuntuotantotoiminta saa käyttöönsä TietoEnatorin Energy Components - järjestelmän, joka tukee BP:n maailmanlaajuista toimintaa. Sopimus tukee TietoEnatorin pyrkimyksiä tarjota IT-ratkaisuja maailmanlaajuisille markkinoille. Uusi BP muodostettiin vuonna 1998 BP:n ja Amocon yhteensulautumisen tuloksena. Vuonna 2000 yhtiöön liitettiin myös Arco, Burmah Castrol ja Vastar. - Yrityskaupat osoittivat yhteisten maailmanlaajuisten IT-ratkaisujen tarpeen kaikilla liiketoiminta-alueillamme. Energy Components - järjestelmän ominaisuudet ja joustavuus sekä TietoEnatorin ammattimainen lähestymistapa projekti- ja tuotehallintaan tekivät meihin vaikutuksen, kun järjestelmä otettiin käyttöön maailmanlaajuisen liiketoimintamme tueksi organisaatiossamme, kertoo Alex McPherson BP:n Upstream Digital Business -ryhmästä. Energy Components -järjestelmä otetaan käyttöön BP:n uusissa tuotantokohteissa. Se korvaa myös olemassa olevat tuotantojärjestelmät silloin, kun järjestelmän vaihto on liiketaloudellisesti edullisinta. Energy Components -järjestelmä on täydellinen valikoima ohjelmistomoduuleja, joita yhdistämällä saadaan nykyaikaisia ja joustavia tiedonhankinta-, tuotantoraportointi-, resurssienhallinta- ja hiilivetykirjanpitojärjestelmiä. Järjestelmällä, joka alun perin kehitettiin norjalaisen öljynporaustoiminnan tarpeisiin, voidaan seurata hiilivetyjen tuotantoa aina lähteestä myyntipisteisiin. Tuotantotoimintaa automatisoimalla ja kehittämällä, Energy Components - järjestelmästä tulee entistä tärkeämpi osa sitä tietojärjestelmävalikoimaa, joka tarvitaan öljy- ja kaasukenttien hallittuun ja tehokkaaseen käyttöön. - Olemme ylpeitä siitä, että maailman suurimpiin yrityksiin kuuluva BP on valinnut TietoEnatorin maailmanlaajuiseksi IT-ratkaisujen toimittajaksi. Sopimus on osoitus siitä, että Energy Components - järjestelmää pidetään johtavana tuotannon raportoinnin ja hiilivetykirjanpidon globaalina ratkaisuna, sanoo Energy Components - järjestelmästä vastaava johtaja Henning Stokke TietoEnator Energia - yksiköstä. Eteneminen maailmanlaajuisille energiamarkkinoille on osoitus siitä, että TietoEnatorin tiettyyn päätuotteeseen perustuva tuotestrategia on vahva. Ylläpitämällä pitkäaikaisia asiakassuhteita opimme tuntemaan asiakkaidemme liiketoimintaa. TietoEnatorin menestys energia-alalla perustuu juuri tähän, lisää TietoEnator Energia - yksikön Vice President Trond Arve Pettersen. Vuonna 2000 Energia-yksikkö avasi uuden toimiston Lontoossa ja vuonna 2001 avattiin toimistot Aberdeenissa ja Houstonissa. Lisätietoja: Trond Arve Pettersen, Vice President, TietoEnator Energia, trond- arve.pettersen@tietoenator.com puh. +47 51 96 30 00, +47 915 80174 Henning Stokke, TietoEnator Energia, henning.stokke@tietoenator.com, puh.+47 51 96 30 00, +47 916 18693 TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Yhtiön liikevaihto on 1,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 10.000. TietoEnator konsultoi, suunnittelee ja hoitaa asiakkaidensa liiketoiminnan ydinjärjestelmiä verkottuvassa maailmassa. Palvelut perustuvat syvään asiakastoimialojen ja viimeisimmän tietotekniikan osaamiseen. www.tietoenator.com TIETOENATOR OYJ JAKELU Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/10/20020110BIT00310/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/10/20020110BIT00310/bit0002.pdf